K kimolsson Aktiv medlem 23 jan 2011 67 1 6 älvsbyn 20 sept 2011 #1 Hejsan. Momentstaget har gått sönder på min zl 500, min fråga är då om man kan göra ett eget genom att bara dra en bult så det blir som ett stumt momentstag utan gummikudden? Mvh Kim
Hejsan. Momentstaget har gått sönder på min zl 500, min fråga är då om man kan göra ett eget genom att bara dra en bult så det blir som ett stumt momentstag utan gummikudden? Mvh Kim
JohanL_EFI Välkänd medlem 13 feb 2009 922 0 16 Örnsköldsvik 20 sept 2011 #2 Du bör nog inte köra stumt som metal mot metal. Blir nog en mer missljud än du kan uthärda... Men den bör gå hitta ny eller beg till skapligt pris. Alternativt så bör det gå bygga egen men lämpligt gummi och bulten..
Du bör nog inte köra stumt som metal mot metal. Blir nog en mer missljud än du kan uthärda... Men den bör gå hitta ny eller beg till skapligt pris. Alternativt så bör det gå bygga egen men lämpligt gummi och bulten..
K kimolsson Aktiv medlem 23 jan 2011 67 1 6 älvsbyn 29 sept 2011 #3 okej, köpte ett nytt, kosta 100kr.