Montera Renthal handtag utan Renthal lim!

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Som topic lyder, ska montera handtag av märket Renthal (stavning) men har inte deras lim så nu undrar jag vilket annat lim som funkar bra. kan ju tillägga att jag även ska dit med handtags värmare!!

rotax 4-life

Välkänd medlem
10 jan 2006
374
0
16
Tror inte att du behöver handtagslim när du har värmare, det lär bli ganska tajt ändå. Men testa med bensin annars! det brukar funka :rolleyes:

wenna

Välkänd medlem
21 okt 2007
202
0
16
LULEÅ
Vanligt kontaktlim fungerar hur bra som helst. Annars brukar vissa linda ett varv med eltejp o sen blöta med bensin. Då vulkas handtaget ihop med tejpen men det gillar jag inte eftersom att det gör att handtaget blir tjockare.

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Vanligt kontaktlim fungerar hur bra som helst. Annars brukar vissa linda ett varv med eltejp o sen blöta med bensin. Då vulkas handtaget ihop med tejpen men det gillar jag inte eftersom att det gör att handtaget blir tjockare.
Vulkas verkligen eltejp? Tygtejp vulkas iaf. Men handtaget blir tjockt, jag gillar de inte heller.

Och mitt tips är att skippa limmet, jag ser bara nackdelar med de. Jag brukar bara spraya rikligt med Bräkleen i handtagen, lätt att styra på då och de dunstar på en gång typ, sitter som berget. Vill man va helt säker najar man fast handtagen oxå.

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
Finns det inga lock-on handtag som skruvas fast i ena eller båda ändarna? Finns ju i mountainbikevärlden

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Vulkas verkligen eltejp? Tygtejp vulkas iaf. Men handtaget blir tjockt, jag gillar de inte heller.

Och mitt tips är att skippa limmet, jag ser bara nackdelar med de. Jag brukar bara spraya rikligt med Bräkleen i handtagen, lätt att styra på då och de dunstar på en gång typ, sitter som berget. Vill man va helt säker najar man fast handtagen oxå.
Eller kan man använda Trycklyft och blåsa mellan handtaget och styret. Glider lätt på.

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Gjorde följande:
Krympslang först, värmare på det, sedan började h-vetet, jag fick rulla på handtaget som en kådis. Kan säga att det var ganska bökigt. :evil:

Limmade med Loctite gel lim, verkar sitta!

Men tack för alla tips :hello: