Montering av Cobra Ruta

2 sept 2004
6
0
1
Hej,

Jag har nyss fått min Cobra ruta som jag beställt ifrån USA. Jag har en Yamaha MountainMax 700 (01:a) och igår påbörjade monteringen av rutan.

Det första jag upptäcker är att passformen är "si-så-där". Rutan är ju fastskruvad på framme vid lyktan och sedan ""kläms" rutan fast runt hastighetsmätarna.

Problemet är att hur jag än klämmer och skjuter rutan fram eller bak så fäster den inte riktigt. Det går att "lyfta" rutan på sidorna och min fråga är om det är någon som haft likadan erfarenhet? (OBS! Det är rätt" ruta).

Några bra tips på hur jag kan få den att sitta? Öppnade huven och såg att det tekniskt går att fästa rutan unerifrån, frågan är hur?

Alla tänkbara svar välkomnas!

// Nicklas

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Varför från USA??

En fråga bara: Varför beställde du från USA?? Det finns ju flera leverantörer här i Sverige. Och då hade du enkelt kunnat ringa dom och höra efter...

twostroke

Välkänd medlem
11 aug 2004
124
0
6
Ökx
I min skoter sitter rutan skruvad vid lyset och sedan med fyra "gummisnoddar" från undersidan..

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
58
Sandviken
Tycker att det låter som att du är utan dom där 4 gummistropparna som ska sitta på "öronen" under huven.
Annars så kan det ju bara inte bli fel om rutan är rätt.
Om du inte får tag i orginal så kan du kränga över 4 o-ringar.