Montering av nya handvärmare, Rookie behöver lite tips & vägledning.

PulkaSkurken

Ny medlem
23 jan 2022
4
0
1
42
Falun
Hej!

Ny tokrookie, aldrig pysslat med skoters tidigare, uppväxt på felställe för att åka skoter på vintern :(

ni skall få en lite historik, för det är inte en "standard släde" jag ställer frågor om.

Våren 2021 köpte jag en gammal Arctic Cat ZR440 (årsmodell 2000), men den hade fått ett motor swap, så de sitter en en 600 EFI i (gissar på att det är runt 2005 eller 2006 motor modellen är i från), Den gick inte som den skulle å hängde sig på gasen i vissa lägen osv. efter lite pyssel så går grejerna riktigt bra tycker jag.
Nu har ni fått bakgrunden till vad det är för något jag ställer frågor om i det här fallet ☺

Nu känner jag att det skulle vara najs att koppla in handvärmare, det sitter ett par på styret men kablarna är klippta.
Så jag tänkte köpa nya på Sledstore eller likande.
Denna tex, -> https://www.sledstore.se/skoterdelar/ram--chassidelar_c182/handtag_c228/snopro-handtagsvarmare-sno-x-universal-30w_pid-92-174?nosto=is-pdp-brand-cross-sale

Jag önskar lite vägledning vart i denna kabel-härvan jag bör koppla in mig?
Eller är det OK att koppla in plus å minus nära generatorn på kabel-härvan å dra kablarna upp till huven och använda samma plats för nya switchen?
Eller kan jag ha sådan tur att det finns i den befintliga kabelhärvan kontakter för handvärmare redan? och isåfall, hur ser dem ut på ett ungefär från första delen av 2000 talet? :)

Eller har ni kanske ett bättre förslag på lösning / erfarenheter? :)
 
Last edited: