Hej.
Jag har tidigare fått mycket hjälp på detta forum när det gäller min gamla snöskoter, så jag testar igen när det gäller min sons gamla DT50MX.
Problemet är att när vi fick den så fungerade ingen el alls, noll nada och inget..
Efter ett dygns felsökning så fick vi igång laddningen, men inget annat.
Efter ytterligare ett dygn och utbyte av likriktaren så fick vi igång all belysning, i ett par minuter för sen gick framlampan sönder.
Vi kontrollmäter allt och upptäcker att vi har 13 volt på tomgång, vilket är lite mycket för ett 6-volts-system.
River allt på nytt och kontrollmäter allt på nytt, hittar inget fel så vi köper en ny likriktare och en ny voltregulator för 6 volt, samt en uppsättning nya glödlampor.
Monterar allt och provstartar, allt fungerar, en kort stund och sen är varenda lampa trasig på nytt, och nu har vi plötsligt 14 volt på tomgång och 20 volt när vi varvar upp den lite.
Motor går hur bra som helst och batteriet ligger stadigt på 6,2 volt när motorn är igång.
Är det någon som har en aning om vad som kan orsaka detta??
Grabben får sitt förarbevis på torsdag så vi börjar få lite panik att få detta att fungera.
Tacksam för alla tips!!