Motivlacka en skoter

Rackelsmurf

Välkänd medlem
21 okt 2008
284
0
16
Utanför Piteå
Vill gärna ha tips på hur man kan motivlacka pärlan.
Vad är snyggast att göra?
Vad har du för skoter?
Har du tillgång till airbrush så kan du få till bra motiv som inte behöver vara så krångligt bara man är noga med maskeringen, "huvudfärgen" bör du ju dock lägga med en större spruta.

Rackelsmurf

Välkänd medlem
21 okt 2008
284
0
16
Utanför Piteå
En kompis lackade min gamm skoter med flames..Tycker det blev riktigt bra

http://img136.imageshack.us/my.php?image=dsc00876vc5.jpg

maverick: Vad menar du med ditt inlägg? Är ungefär en tredjedel av alla tatueringar som görs som är tribals, alla vill inte ha en tatuering av sin katt eller hamster!!!
Flames som är väldigt enkla att både rita och lacka men det ser ändå bra ut, passade bra till den svarta huven :rock:

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Kolla in ---> www.killerpaint.com där borde du kunna få några idéer :rock:

Ang tribal tattoos, jag har en, egendesignad som jag höll på med i två år innan min polare satte den på min arm! One of a kind! Sen, visst, det finns dom som kollar på miami ink och vill ha samma bara för att dom såg det där och det verkar coolt!!

Last edited:

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
Kolla in ---> www.killerpaint.com där borde du kunna få några idéer :rock:

...
Mmm - KillerPaint är en riktig höjdare. Har sett han på Discovery channel. Har för mig att han heter Mike Lavalee och har har ett koncept som han kallar för "Real Fire Flames" eller nåt sånt. Ser faan ut som riktig eld.

Själv är jag inte så mycket för flammor - tycker att ett naturmotiv passar bättre på en skoter. Själv skulle jag kunna tänka mig en stor och väldigt detaljerad snöflinga t.ex.

Offset

Välkänd medlem
6 feb 2007
388
0
16
Bolleberget(Bollnäs alp):)
Haha,kan försöka fixa,han har skotern på b.locket nu men har satt på orginal huven,han hade bild på crosshuven först men antar att han fick massa mail ang huven istället för skotern han ska sälja:)D värstas e ju att det är snyggt lackerat d ser proffsigt ut ändå tills man tittar på nära håll å ser att det är en kuk:)förra ägaren måste haft humor.

Offset

Välkänd medlem
6 feb 2007
388
0
16
Hehehe! jag har då missat den allmänna synen iaf:) Skissar på att göra exakt samma tribal längs benet.
Kom med tips på hur DU tycker att han ska lacka istället för att klanka ner på andras förslag.

Skoterhomot

Medlem
25 jan 2009
10
0
1
Luleå
Vad har du för skoter?
Har du tillgång till airbrush så kan du få till bra motiv som inte behöver vara så krångligt bara man är noga med maskeringen, "huvudfärgen" bör du ju dock lägga med en större spruta.

jag har en snowhawk :afraid:

Och en grizzly. men den är paj.

Strikemaster

Välkänd medlem
12 sept 2008
110
0
6
S:a Norrland
På Snowhawk'n skulle väl en "enhörning" sitta som en smäck och på Grizzly'n en tjur:)

Kan inte låta bli att kommentera detta med tribaler, jag är 42 alltså "den äldre kretsen - DÄK" och visste inte vad tribaler var för nå't innan denna tråd och nu vet jag det och kan inte bry mig mindre faktiskt. För mig får de "gadda" sig hur de vill så länge de inte hävdar att alla måste göra och tycka exakt lika. Därför är detta med enhörning och tjur endast FÖRSLAG från min sida till "Skoterhomot"

Hoppas på att få se bilder på Snowhawk'n och Grizzly'n när de är lackade och klara.

Offset

Välkänd medlem
6 feb 2007
388
0
16
På Snowhawk'n skulle väl en "enhörning" sitta som en smäck och på Grizzly'n en tjur:)

Kan inte låta bli att kommentera detta med tribaler, jag är 42 alltså "den äldre kretsen - DÄK" och visste inte vad tribaler var för nå't innan denna tråd och nu vet jag det och kan inte bry mig mindre faktiskt. För mig får de "gadda" sig hur de vill så länge de inte hävdar att alla måste göra och tycka exakt lika. Därför är detta med enhörning och tjur endast FÖRSLAG från min sida till "Skoterhomot"

Hoppas på att få se bilder på Snowhawk'n och Grizzly'n när de är lackade och klara.
DÄK:beer:!!

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
en dödskalle som tonar fram ur flames? alltid snyggt enligt mig.

motivlacka märkesloggan? med en snygg tribal i bakgrunden?

yinyang symbolen är alltid snygg.

dessa är iaf några jag själv skulle kunna tänka mig.
eftersom så många andra sagt sina åldrar så är jag 33år gammal och gillar tribals, rätt sak på rätt ställe i rätt kombination är alltid snyggt.

Saker kan vara hur snygga som helst, sitter de inte på rätt ställe i rätt proportion så blir det i alla fall bara skit.