Motor lampan blinkar.

Summitsdi

Medlem
11 nov 2012
12
0
1
pajala
Har just köpt min Ski-doo summit 600HO sdi -07. Efter att jag kört ca 10min så började motorlampan blinka. Men nu efter ca 2 veckor så blinkar den hela tiden och slocknar aldrig. Vad är felet ? :confused:

Diablo Racing

Välkänd medlem
4 jan 2011
570
3
16
Boden
Du måste nog tyvärr till en verkstad som läser av felkoden. Det kan vara så att det är nåt glapp eller oxid i någon kontakt. Ta lös alla kontakter som du kan hitta så kanske den "re sättar sig". Kan även vara kabeln till tempgivaren ex, men kolla allt du hittar.

Summitsdi

Medlem
11 nov 2012
12
0
1
pajala
Går väll och göra så också, Prata med en ÅF i närheten och han sa 2480kr skulle dom ha för en Givare. Är som dyrt och köpa om det sen inte är felet.

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.630
99
63
Örnsköldsvik
Jaha var det t.o.m. 2500kr den gick på.. Jag hade iaf rätt på att de va nånting å halvt;)

Broder hade en 600SDI, och för han for tempgivaren på slutburken 2ggr i rad (hur ett temp.motstånd kan paja så fort vette fan) men han gjorde ett lite snyggare montage med ett motstånd istället. Han kollade runt mkt och det är ingen kritisk funktion alls på motståndet som han förstod det.

Sen kan man ju tycka att något ska vara fel när det pajar, men det som sitter där är ju egentligen bara ett temperaturkänsligt motstånd, vette fan hur man pajar dom? Överspänning?
Finns det någon där ute som vet varför dom egentligen går sönder?:p

Summitsdi

Medlem
11 nov 2012
12
0
1
pajala
jaha, om man ändå skulle chansa och köpa en givare? :) Den går bra men kanske med för låg tomgång annars bra. har du nå tipps på hur man lägger dit motståndet? är inte alls insatt i EL :D

Last edited: