Motorbyte

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Hur stor skillnad är det på chassiet mellan en 550 och 800 rev, motorbyte planerat nämligen från 550 till 800, vet redan om det uppenbara mellan fläkt och vätske kylning!! Tänkte mer på ifall 800:ans chassie är längre eller nåt sådant!! Sen så borde väl själva drivlinan vara kraftigare på 800:an eller är det lika på alla oavsett motorstorlek??

Anledningen är att jag har fått tag på en 800 motor med div tillbehör och hade tänkt byta motor på min x-trim 550 nästa år!! :rock:
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Hur stor skillnad är det på chassiet mellan en 550 och 800 rev, motorbyte planerat nämligen från 550 till 800, vet redan om det uppenbara mellan fläkt och vätske kylning!! Tänkte mer på ifall 800:ans chassie är längre eller nåt sådant!! Sen så borde väl själva drivlinan vara kraftigare på 800:an eller är det lika på alla oavsett motorstorlek??

Anledningen är att jag har fått tag på en 800 motor med div tillbehör och hade tänkt byta motor på min x-trim 550 nästa år!! :rock:
Chassiemässigt är det nog likvärdigt, likaså med ex. drivlina. Skillnaden är väl att det helt saknas kylare på 550. Kolla hur det ser ut där du vill gå med kylslangar och liknande. Du kan även gå in på Lynx hemsida och kika på spängskisserna där för att få ett hum om hur det ser ut.
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Jo men jag tar mig inte in där!! Jo ja vet att ja måste montera kylare i bandtunneln och dra slangarna men ja tänkte mer på att allt ska rymmas i chassiet, så att det inte är skillnad på 550 och 800 chassiet. Men men ja ska forska vidare i ämnet!!
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Jo nu så tog jag mig in på sprängskiss sidan, verkar inte bli några probs med utrymme iaf, ska kolla vidare ang drivlinan!! :hmmmm2: