Motorlampa SBA 800 -11

Henke800

Välkänd medlem
4 nov 2015
152
3
18
Smedjebacken
Ute och åker, tittar ner, motorlampa och blinkande batteri symbol i displayen. (Har ej elstart och därmed inget batteri). Allt verkar fungera som det ska, alla lampor lyser, motor går som den ska.

Vad kan vara felet, är detta något känt fel och isf något jag ska börja att med att kolla?

Skotern är en SBA 800 -11 som gått strax över 1000mil... xD

Last edited:

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.974
907
113
Kramfors
Fukt i kontakten till från voltregulatorn de brukar ryka och kola där när de blir kortis. Om du har tur klarade sig voltreggen. Den sitter längst fram ovanpå remskyddet i en svart påse (om sba 11 har påse) troligen vit kontakt om jag inte minns fel typ tre grova kablar till den. Obs jag är lite osäker på om kontakten och voltreggebn sitter där på 2011 men på 2013-15 pro rmk sitter den där. Voltreggen sitter mont rakt ingenom remskyddet för att få kylning från blåsvädret som blir från variator /rem. Skulle kunna va kondensatorn också om kontakten ser bra ut den sitter däromkring också.

Henke800

Välkänd medlem
4 nov 2015
152
3
18
Smedjebacken
Gjorde en väldigt snabb okulär besiktning av kontakterna till Voltreggen och kondingen, såg inte något uppenbart men ska kolla närmare imorgon.

Kan vara dålig kontakt som du säger, felet (lampan) kommer och går lite, kan slockan en liten stund märkte jag (vibrationer)?...

Återkommer när jag kollat näramare. Finns det några mätvärden man kan kolla för att se om kondingen och Reggen är OK?