Skulle starta maskinen idag. Och den startade perfekt lät den värma upp på halv choke när jag gick in för att hämta mobilen som jag glömt när jag kom ut så hade den stannat och ville inte gå igång så jag tog bort stiften och de var lite blöta. Så jag bytte till nya som jag hade startade efter några sekunder. Men efter jag kört ca 2-3 minuter så blinkade motorlampan till och gick lite orent. Och sen så misstände den någon gång. Jag stannade och lät den gå några sekunder på tomgång och då gick den bra. Så jag beslutatde mig för att ta en sväng på ängen åkern utanför. OCh drog på och körde ca 20 minuter till med den utan problem. Vad kan detta ha berott på? Kan det vara så att den surade ner sig lite så det blev lite bränsle i avgassystemet därav smällen? Eller var det förgasarsmäll? Kan man få det på fyrtaktare?
Har hört att man ska vara försiktig med choken på en fyrtaktare då det är väldigt lätt att ta död på tändstiften. Vad är det som händer då? Är stiften bara att kasera och köpa nya? Eller går det att köra på de igen?
Har hört att man ska vara försiktig med choken på en fyrtaktare då det är väldigt lätt att ta död på tändstiften. Vad är det som händer då? Är stiften bara att kasera och köpa nya? Eller går det att köra på de igen?