När det gäller dyra lager till vevaxlar så går det komma runt bet billigare.
Jag hjälpte en kompisare trimma/renovera en thubdercat 900 i vintras och höll på dog när vi hörde priset på lagerna (7 st) 12000kr
.. Det är hutlöst!! Och inga piratlager fann vi i hela världen med dessa skumma mått. Men snål och tjuriga som jag och kompisaren är så letade vi åt närmsta möjliga SKF lager mod C3,, Dom hade för stor innerdim och var 1mm smalare ,,men det löser man genom att endera svarva bussningar själv eller ännu enklare köpa färdiga bussningar. Finns en firma här i sverige som säljer bussningar i rätt dim med hutlöst bra passform. Slutnotan för SKF + bussningar blev helt plötsligt bara 2500kr,,och jag inbillar mig att dom är bättre tack vare mindre och fler kulor som bär veven. Styrpinnar och dyligt skippade vi och limmade bara lagerna i blocket med loctites axial låsning 638 sitterv som berg!! Passade även på att porta upp smörjhålen från vevhuset till vevlager till dubbla dim,,,värdelöst för små på äldre artic!!
Den tycks funka bra vi har plågat den ca 100 L hårda bestyckningsmil,, håller än trotts över 200hk!!
Jag ska leta åt bussningsfirman adress