motorn svarar ej på gasen

kungen499

Medlem
14 jan 2010
20
0
1
gimo
hejsan, jag har en wildcat 700efi -95 och har fått ett problem med att motorn svarar ej när man gasar, det brölar om motorn och den går trögt vid gaspådrag, kör man i konstan fart och sen vill öka så blir det bara brrrrrööööööööllllllll och kommer sakta igång.. nån som vet va det kan bero på???

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
kolla så att den inte drar i sig tjuvluft någonstans...kolla att luftburken är hel/sitter fast där den ska, börja med det i alla fall.

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Spraya startgas mot luftgummin och insugsgummin och se om den drar iväg i varv. Gör den det så har du ett läckage.

kungen499

Medlem
14 jan 2010
20
0
1
gimo
hejsan, jag har provat spruta start gas överallt nu och motorn går inte upp i varv nånting så den tar inte tjuvluft, kan det vara nåt lager till variatorerna som är slut?? låter lite skumt vid primärvariatorn(i motorn) men inte nå värst.. svara nån som kan hjälpa mig så den inte blir stående resten av vintern..

heelion-

Medlem
2 jan 2010
32
0
1
Boden
låter ju som att den inte har växlat ner?
testa dra upp den i hastighet o se om den blir nå rappare, i så fall är de variatorfel.

kungen499

Medlem
14 jan 2010
20
0
1
gimo
kan det vara så att sekundär variatorn är dålig?? motorn låter som när man håller in bromsen och gasar??? jag plockade av remmen idag och snurrade ut variatorn och den som skrapade när man drog isär den.. vad är felet och vad göra??

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Kan mycke väl vara sekundären. Bytte sekundär på en ext -95 här i höstas den var rätt slut man man säga. Fanns ingen bussning kvar på den rörliga skivan så de kärvade rätt ordentligt.

Skulle även kollat igenom dom filter som kan finnas i bränsle systemet. Tror de ska sitta en sil i tanken där de brukar samlas skräp å sånt. En polares wildcat -93 skar av den anledningen när silen var full fick den inte nog med bränsle och nöp.

Kunde även jävlas ibland och starta men bara gå upp till ca 4000varv sen dog den nästan för att de inte kom nog med bränsle.

Kan vara värt att kolla upp iallafall.