Motorproblen viper -04

Linus L

Medlem
29 jan 2010
10
0
1
Karlstad
Har en yamaha viper 2004 som inte går som den ska.
Till och börja med går den bra i ca 5 minuter, om man inte varvar den mer än 4500 varv går den "rent" hela tiden men börjar man varva och "busköra" den dör den på ettans cylinder och senare på tvåan och motorn bara bööööööööar.(stiften blir blöta men provar man ett löst stift tänder det.) efter det att motorn börjat gå dåligt får man ställa den på tomgång ett par minuter och då hör man hur motorn börjar gå på alla cylindrar igen och tomgången ökar igen till det normala. har provar att byta membran och stift, kontrollerat insugsgummina och alla slangar... någon som har förslag på åtgärd...

Last edited:

Linus L

Medlem
29 jan 2010
10
0
1
Karlstad
Sv: Motorproblen viper -04 AKUThjälp...PLZzz.

japp, både led och i lössnö. med en gång jag varvar mer än 4500 varv. kör jag på 5000 varv kan jag kanske köra 5 minuter och ökar jag till 7000 varv går det kanske 2 minuter och gasar jag fullt går det kanske i 30 sek... håller jag mig under 4500 varv kan jag köra hela dagen...

ikea

Medlem
25 nov 2007
34
0
1
nordmaling
jag antar att du inte kör på soppa från ifjol? blev den så efter den stått över sommaren? ett tips är att plocka upp gasarna och blåsa rent alla munstycken och se satt allt ser ok ut. ett komprov kan ju oxå vara värt att kolla.

Linus L

Medlem
29 jan 2010
10
0
1
Karlstad
äntligen... jag fann vad som orsakade problemet. det visade sig att felet var de pyttesmå silarna sim sitter i förgasarna precis där bränslen kommer in. jag vet o fan va som sitter i silarna ser ut som nått kritvitt pulver och det går inte att få bort det, får bli nya silar...

tack för hjälpen...