Mountain Cat 800 -03 Rasslande missljud

Larrekarre

Välkänd medlem
23 jun 2009
106
0
6
Hej

Har köpt mig en mountain cat 800 -03 där det var ett rasslande missljud ifrån främre delen från boogien uppfattades det som.
Vi hittade några delar som behövdes bytas för de var i stort sett sönder slitna och hålen där bultarna satt i boogie skenorna var helt utnötta så det glappade med ca en halv cm.
Så vi åtgärdade det, boogie skenorna svetsades och borrades om och delarna som var sönder nötta byttes ut, även nya slides.

Nu är allt monterat på platts men det är fortfarande ett rasslande missljud när man kör.

Jag är en datanörd som köpte mig en skoter så jag är verkligen helt sämst på detta, alla idéer och teorier är välkommna.

Larrekarre

Välkänd medlem
23 jun 2009
106
0
6
Kedjan är nu spänd, och mattan känns nog spänd för att det inte ska ta någonstans.

Körde några meter utan missljud men efter en stund så kom ljudet tillbaka. Vet ej varför det inte lät på en gång, det är som att det inte vill låta när det går sakta.

Ljudet kan beskrivas som ungefär när man stoppar en tunn pappskiva i ekrorna på ett cykeldäck.

Larrekarre

Välkänd medlem
23 jun 2009
106
0
6
Dessa Mountain cat 800 från 2003, om chassiet blir krökt efter en fetsmäll brukar de krökas på något speciellt sätt, någonstans man ska ta sig en titt för att se om det syns någonstans att det är krökt lite?

StefanR

Välkänd medlem
16 dec 2007
484
0
16
Kolla där tunneln och fronten är sammanfogad .
Kolla sek axeln du har en plåt över den om den tar kan det leva om lite.

Last edited:

Charles

Medlem
13 jan 2013
26
0
1
Piteå
Jag har ett liknande ljud ibland på min Mountaincat -02. Det lät likadant på min förra ZR -02 och jag har en teori om att det kan vara hastighetsmätarviren som låter. Ska prova koppla bort den nån dag om jag har orken och se om det blir tyst...