Mountain cat 800 (efi) vs. Mountain Max 700 triple

Petterq

Medlem
6 mar 2013
8
0
1
Gävle
Tja!

Tänkte handla mig en skoter nu i sommar och tänkte börja med någon relativt billig maskin innan jag lägger några större summor på nyare maskin.

Tänkte höra med er som har koll på vad ni tycker jag ska välja av dom här 2.

Jag är väl mest för att åka i puder och kanske klättra lite då och då (dock finns det inte mycket att klättra på där jag bor).

Rent generellt känns mountain cat som det bästa valet pga. att dom verkar vara rätt höga, men det kanske finns andra saker man måste passa sig för?

Tacksam för svar!

Mvh Petter:ciao:

Petterq

Medlem
6 mar 2013
8
0
1
Gävle
De är ju såklart stora fördelar, men jag skulle gärna vilja veta hur en mountain cat beter sig i lössnön :)

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
För några år sedan körde jag mountaincat 800 och F7 samma säsong.

En bakant rattade då mountainmax 700. Varken MCn eller F7an hade problem att åka ifrån MMen bredvid leden (eller på för den delen).

MMn är ingen bra djupsnö skoter. Det är en förlängd sportmaskin, så ingenting är anpassat för djupsnö.

Petterq

Medlem
6 mar 2013
8
0
1
Gävle
Nej jag har hört att MM ska vara bra att klättra med men eftersom jag föredrar djupt puder så kanske MCn är det bättre alternativet?

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Svårt att se mig som objektiv då jag själv (nästan) alltid rekomenderar AC. Men MMn är inte en bra djupsnöskoter. Den är bättre i djupsnö än en kort, men det är allt.

Kompisen (JohanL_EFI här på forumet) rattar MC800 och han kör där jag kör med min Proclimb. Så den är jag mycket imponerad av. Har själv en mountaincat också som jag är helnöjd med.

Petterq

Medlem
6 mar 2013
8
0
1
Gävle
Får ta och prova MCn då, gillar jag inte den är de ju bara att sälja :) Tack för info iallafall! :bigsmile: