båda stiften är svarta men det är bara ett av dem som inte funkar. det blir som en hinna på dem som går bort om man blästrar dem, då kan man använda dem igen fast det är jävligt irriterande. måste ha med 5-6 par.
Jag hade samma skit motor i min phazer 2 -90 som led av samma problem...
körde på BR9ES när problemen uppstod...
Sedan provare jag B9ES i stället. den gick sedan med samma stift i flera sesonger utan problem.. (R) står för resistans å gör så att stiftetgnistrar sämre...
Annars brukar det sitta ett lite större munstycke på cylindern som är längst bort från fläkten.
Så prova att justera lite på bränsle/luft blandnings skruven långst upp få förgasarna.
ok, jo det blev bättre när jag prövade B9ES förra säsongen. (i slutet)
Fast det var inte riktigt bra än, så jag skruvade lite på luftblandningsskruven och den gick bra till den här säsongen men sen så blev det lika dåligt igen nu i år.
Tja, jag är säker på att skotern kommer att fungera med dom stiften men om dom kommer att lösa problemet är en annan femma...
Att ena stiftet slår igen efter några mil tyder ju på att något inte är som det ska, exakt vad det kan vara är svårt att säga men om det funkar att byta stift så är ju det en enkel lösning.