Mountaincat 800EFI -03 DAMPAR

Status
Stängd för vidare inlägg.

jossan

Välkänd medlem
18 dec 2007
174
1
6
göteborg
hallå när jag stälde in skotern i våras gick den klockrent det kom lite snö i dag så ja tog en provtur då gick den perfekt men när jag släpper gasen fort börjar den dampa och lägger av ibland släpper man gasen försiktigt är det inga problem kan nåt hängt sig när den stått still i sommar ???

jossan

Välkänd medlem
18 dec 2007
174
1
6
göteborg
nej den går klockrent från start till fullvarv det är när man släpper gasen snabbt den vill dö släpper man lugnt är det inga problem

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
hmm....låter mysko... dålig soppa? men då borde den inte gå bra vid gaspådrag...
låter isf som att den får för mkt soppa när du släpper gasen så den dränker maskinen...

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Troligen ett problem orsakat av gammalt bränsle. I med ny soppa!
Gammalt bränsle släpper avlagringar som ser ut som små små kulor. Dom små rackarna kan ställa till det.
Som ex kan jag berätta att farsan är "byamekaniker" där han bor. Varje vår "reparerar" han 5-10 motorsågar, gräsklippare, grästrimrar osv med hjälp av färsk soppa. Testa!

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Prova koppla ur gashäng brytaren du har i gashandtaget. Ska finnas en kontakt på styret du drar isär fast då fungerar inte stoppknappen heller.

Börjar de funka då så kanske den behöver bytas eller iallafall dom små plast busssningarna.

10 okt 2009
14
0
1
jag har också samma problem den går bra när jag drar på men hamnar i nå slags döläge när man släpper gasen å ska gasa igen.

jossan

Välkänd medlem
18 dec 2007
174
1
6
göteborg
det jag inte fattar är hur det kan gå sönder när den stått still.den gick ju perfekt i våras men får ja ingen ordning på den lämnar ja in den

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Sedär! Kul! Vad var det jag sa hehe, dagens bensin är skit.. den tappar oktanhalten fort å blir dålig.. då går skotrarna dåligt..

Utan att ljuga, förra säsongen var jag säkert hos 10 skotrar som hade detta problem.. jag sa ny bensin, så går den... hade jag rätt? JO :)

/F

Status
Stängd för vidare inlägg.