mountainmax kolvbyte?

johanf83

Medlem
13 dec 2014
8
0
1
Luleå
Hej! Jag har köpt en mountainmax 700-00 skotern har gått ca 1000 mil (lugna mil) känner förra och enda ägaren före mig.
Men jag undrar bör jag byta kolvar och finns det något annat man bör tänka på/åtgärda?

Empatraz

Välkänd medlem
8 apr 2013
106
0
6
Färila
ska nog inte vara några problem med kolvarna... kompis till mig kör srx 700 mod som har över 2000 (HÅRDA) mil med orginalkolvarna nu

johanf83

Medlem
13 dec 2014
8
0
1
Luleå
Ok då bör det ju inte vara några problem är ju dessutom uttaget mindre effekt ur mm motorn än srx:en tack för svaret!

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Läser man USA-forum så byter folk kolvringar efter sisådär 2000 mil. Så du har lika mkt kvar innan det är dags. :)
Jag sålde min MM vid ca 1100 mil, sjukt driftsäker maskin. Som blir fantastiskt mkt bättre om man moddar den lite!

Mr-twostroke

Välkänd medlem
16 dec 2011
521
9
18
Luleå
Kan rekomendera reedspacer och att du tar bort mellan delen på topplockspackningen( är tre delad)
Och en väl injusterad variator. Sikta på 8300 rpm.
Läs på totallyamaha.com finns många tips där på technical pages.

Last edited:

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Moddar:
1. Bättre skidor. Original är sjukt dåliga i snön. SLP PP-skidor gör underverk, och passar direkt på mm-ens skidfästen.
2. Quickrods, med dem ställer man hur mkt boggien kopplar och skidorna reser. King i snön. :)
3. Styrhöjare. Runt 3" funkar med originalkablarna, om man drar om dem ovan luftburken.
4. Kränghämmaren bort. Simmigare på led men trevligare i snö. Det räcker att ta bort ena kränghämmarstaget. Kostnad 0 kr.
5. Om du har stålars: beställ en Boss-dyna från Usa. Då sitter man i höjd med tanklocket, och får grymt trevlig körställning.

Och så kan man bestycka ner ett eller två steg.