.MOV filer från Contour strular..

R

räsern

Ja som sagt.. När jag kollar på filmerna så spelas det kanske 2-3ggr verkliga hastigheten, Spelar ingen roll vilket program det gäller, Sen spolas inte filmen utan bara bilden om ni förstår vad jag menar? Kan det vara några drivisar som jävlas?

kommer snart ta en slägga och fixa problemet...

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Har du provat att döpa om filen? Prova från .MOV till .MPEG och prova sen spela upp. Kan vara codecs som spökar. Säkerhetskopiera filen innan du provar!

Runk3n

Välkänd medlem
3 dec 2008
314
0
16
Östersund
Som tjabo nämner så verkar detta vara codec problem. Om du inte ha så ska du ladda hem vlc och prova denna mediespelare. Jag har oxå haft problem med att filmer men sen jag började andvända vlc har jag inte haft problem. De kan oxå vara så att det är drivrutinerna till ditt grafik kort som spökar. Är det en högupplöst film? Börja med att uppdatera Codecs och drivrutinerna till grafik-kortet ska du se att det löser problemet...

R

räsern

Använder vlc, provade även quick time som rekomenderas. samma helvette där, går snart i taket

R

räsern

kan tillägga att jag testar minneskortet i tvn och det blir samma satyg där med.. Det är väll kamera jäveln som ska skrotas

Runk3n

Välkänd medlem
3 dec 2008
314
0
16
Östersund
men testa ett annat minneskort och andra inställningar på kameran. Har du haft kamera och minnerskort länge? Tänkte om de blev så helt plötsligt eller om du nyss köpt kameran å inte får till det?

R

räsern

Jo men minneskortet är ju en sån här klass 4 som klara hd video! blev så här direkt

R

räsern

Jaa det vet jag väll.. men varje sekund tar en sekund? = Inte mjukvaran som är felet. Codec optimering hjäplte inget heller

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.151
24
38
Tror på inställningar i kameran, svärgubben hade liknande problem med filminspelning på en vanlig digitalkamera. Kommer dock inte ihåg hur vi löste det, det var en inställning den gången iaf..

A_Lindahl

Välkänd medlem
7 jan 2008
330
0
16
Torpshammar
Kommer inte riktigt ihåg vad knappen heter, men du har "formaterat" kortet som man ska göra innan du börjar spela in?

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Kom ihåg nu när jag funderat lite att jag hade samma problem med Gopro kameran. Men det löste sej efter uppdatering på mjukvaran. Återkommer när jag kommer på eller hittar vad problemet berodde på.

Blir det lika om du spelar in i lägre fps?
Hur är filmen om du spelar upp den i ett redigeringsprogram?