Mulle uppdatering -M performance

Hakanlarre

Medlem
30 dec 2015
10
0
1
Härnösand
Skulle vilja ha kommentarer från dom som gjort uppdateringar på Cdi boxen
från M performance i Mora, vad ni tycker , positivt och negativt.

Inte från dom som hört saker i andra hand, tack....
Men gärna från riktigt säkra källor men konstruktiv kritik vore bra.

Ni som ska tycka till bara, hitta en annan tråd, snälla😉

Emmmis

Välkänd medlem
5 jan 2013
213
1
16
Bollnäs
Har gjort den på både e-tec och powertec. Något negativt har jag inte varit med om. Det positiva som jag tycker och upplever är den känns mycket jämnare i motorregistret. Och mer gassnabb. Men man kanske inte ska förvänta sej alltför mycket. Utan jag upplever att man får det där extra som jag tyckte saknas på 800,an. Ljudet och motorgången tycker jag ochså blir grövre om ni förstår hur jag menar. Effekten blir nog inte mer utan snarare mer stabil över hela registret.

Nalta

Välkänd medlem
27 jan 2011
357
0
16
Jag tycker inte det är värt pengarna i alla fall, vi kunde då inte märka någon som helst skillnad när vi jämfört mellan en skoter med mulle mod och likadana skotrar utan mod programvara.
3500:- för lite mätarfunktioner och mer avgasrök. Dock så backar ju standar box tändningen över 46grader vilket mulle mod inte har den säkerhetsfunktionen, så kanske i såna lägen folk känner sån fruktansvärd skillnad.

ingen jag har pratat med som har gjort mulle mod och det är över 10 personer, har kunnat säga att dom märkte någon skillnad efter dom hade skickat boxen.
Det är bara på nätet jag har sett folk som hyllar mulles mod

Hakanlarre

Medlem
30 dec 2015
10
0
1
Härnösand
Ok, tack för svar, kan tänka mig skillnaden är så liten den inte märks.
Så vill dom att man variatorkittar för att få full effekt men det blir det ju utan Cdi box uppdatering .
H/

Nalta

Välkänd medlem
27 jan 2011
357
0
16
Ja i variatorerna finns det ju mycket att hämta om man vill få den mer ettrig jämfört mot skidoos sävliga variator bestyckning original.

Kan tillägga att gäller det att skicka boxen på powertec motorn så avråder jag starkt det.
den går bra på sjön när det inte är så mycket snö, men så fort det går tyngre tappar den orken helt.

Emmmis

Välkänd medlem
5 jan 2013
213
1
16
Bollnäs
Ja i variatorerna finns det ju mycket att hämta om man vill få den mer ettrig jämfört mot skidoos sävliga variator bestyckning original.

Kan tillägga att gäller det att skicka boxen på powertec motorn så avråder jag starkt det.
den går bra på sjön när det inte är så mycket snö, men så fort det går tyngre tappar den orken helt.
Nu vet inte jag vad du har för erfarenhet? Men det är väll powertec motorn som verkligen svarar bäst på Mulles uppdatering skulle jag vilja påstå. Jag känner verkligen inte igen det du påstår. Iallafall inte på min 800 med powertec motorn jag åkte tidigare. Och jag har inte hört någon annan heller.
Men som sagt jag vet ju inte vad du har för erfarenheter om det.

Hakanlarre

Medlem
30 dec 2015
10
0
1
Härnösand
Har gjort den på både e-tec och powertec. Något negativt har jag inte varit med om. Det positiva som jag tycker och upplever är den känns mycket jämnare i motorregistret. Och mer gassnabb. Men man kanske inte ska förvänta sej alltför mycket. Utan jag upplever att man får det där extra som jag tyckte saknas på 800,an. Ljudet och motorgången tycker jag ochså blir grövre om ni förstår hur jag menar. Effekten blir nog inte mer utan snarare mer stabil över hela registret.
Hur var förändringarna på E tec jämfört med powertec, du säger att skillnaden var störst på Powertecen.
Kör ju E tec själv så det är den jag är intresserad av.
Tack för infon...
H/

Nalta

Välkänd medlem
27 jan 2011
357
0
16
Nu vet inte jag vad du har för erfarenhet? Men det är väll powertec motorn som verkligen svarar bäst på Mulles uppdatering skulle jag vilja påstå. Jag känner verkligen inte igen det du påstår. Iallafall inte på min 800 med powertec motorn jag åkte tidigare. Och jag har inte hört någon annan heller.
Men som sagt jag vet ju inte vad du har för erfarenheter om det.

När du är och klättrar i djupsnö och det går tungt orkar den helt enkelt inte.
Du körde väl en hybrid? Kan tänka mej att det inte märks när man kör led och myr på platten då det inte går lika tungt helt enkelt.