S smed Medlem 16 dec 2012 10 0 1 6 jan 2013 #1 Tips om de går ställa in dämparna så den blir mindre tippkänslig? Ska mest åka 2 på den. Inte skruvat i skotrar förut:unsure:
Tips om de går ställa in dämparna så den blir mindre tippkänslig? Ska mest åka 2 på den. Inte skruvat i skotrar förut:unsure:
J JiBe Välkänd medlem 2 feb 2008 816 1 16 Kåge 6 jan 2013 #2 Släpp fjäderspänningen på centerdämparen, dra ihop ballataremmarna 2 hål och släpp fjäderspänningen på framstötdämparna en halv cm.
Släpp fjäderspänningen på centerdämparen, dra ihop ballataremmarna 2 hål och släpp fjäderspänningen på framstötdämparna en halv cm.
S smed Medlem 16 dec 2012 10 0 1 6 jan 2013 #3 Tack så mycket! Hur mycke ska ja släppa på centerdämparen? Har även ett par lappskidor som jag inte monterat..kan dom vara nåt?
Tack så mycket! Hur mycke ska ja släppa på centerdämparen? Har även ett par lappskidor som jag inte monterat..kan dom vara nåt?
J JiBe Välkänd medlem 2 feb 2008 816 1 16 Kåge 6 jan 2013 #4 Om du hissar upp skotern bak och släpper på spänningen så att du i princip inte har någon förspänning på fjädern. Men du måste göra det innan du drar ihop ballataremmarna. Sen är det bara att slänga på lappskidorna.
Om du hissar upp skotern bak och släpper på spänningen så att du i princip inte har någon förspänning på fjädern. Men du måste göra det innan du drar ihop ballataremmarna. Sen är det bara att slänga på lappskidorna.
yamaha500 Medlem 6 mar 2007 14 0 1 BODEN www.hotti.se 6 jan 2013 #5 Dra in balataremmen fram till hål 3 släpp på centerdämparen tills fjädern sitter löst
P polaris dragon Aktiv medlem 6 feb 2015 89 3 8 edsbyn 17 mar 2019 #7 Lyfter tråden. Min är också tippkännslig,men om man spänner åt balataremmen blir den inte tungstyrd då ??
Lyfter tråden. Min är också tippkännslig,men om man spänner åt balataremmen blir den inte tungstyrd då ??