munstycken till bender pipor på viper

ddavid

Medlem
25 okt 2010
18
0
1
Hedemora
Har precis köpt bender pipor till min viper och undrar vad jag ska ha för munstycken? hörde nån sa att 45/165 verkar bra. vad har ni? vad är original på vipern?

Sökt men hittar bara att 45 är original sen vet jag inte.

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
45pj och 156.3 MJ på alla tre, jag har just nu 50pj 165mj med trottelnålen på mellersta hacket med båda brickorna under = 3e position.

körde i 22minus och då vart det fin färg på stiften men kollade bara lågfarten då.

har du sågat i luftburken eller hängt av förgasarslangarna till luftburken?
testa den bestyckningen och kolla stiften, tror själv att 50 kan bli lite snålt om du inte gjort ngt med luftburken

ddavid

Medlem
25 okt 2010
18
0
1
Hedemora
okejokej tack för svar, har ännu inte gjort nånting alls då jag inte riktigt vet vad som skall göras. såga i luftburken? större munstycken annars eller vad? svårt att göra det som skall göras eller?

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
nej inte alls så svårt, lite pill men inget spec. du tar bort luftburken med alla dess skruvar, (är ett gäng) sen lossar du de tre bensinslangar som går från soppapumpen till gasarna och sen också glykolslangarna till gasarna, ur med 2 st elkablar som har "dosor" på sig och sen är det två tåtar som ska dras ur sen är dom lösa bara att släppa på låsringarna och dra ut dom.

benders mall för luftburken är att man ska såga ur ett lika stort hål som redan finns alldeles framför och sen ett hål bakom som är ca 1/3 så långt som de andra