mxz 440 -02

gurraa

Aktiv medlem
25 jul 2010
52
0
1
nu är det så här att min mxz har släckt ganska så många stift så jag har pillat lite med bestyckningen till och med lämnat in den på verkstad och låtit dom ställa in den. men den har bara fortsatt att släcka dom, det är BR9ES,BR9EYA,BR9ECS som jag har provat med utan framgång,

men så hittade ett par gammla champion RN3C hemma, och med dom går den hur bra som helst och stiften är alldeles bruna.

och min fråga är då om jag kan köra på dom? för kollade på NGKss hemsida där dom har en krosslista. där står det att RN3C stiften är samma som BR8ES och det är ju fel värme tal, men har då inte upplevt att skotern går varm men man kan ju aldrig vara säker:suspicious:
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
prova att köra på champion istället för ngk. vissa skotrar tål inte ngk. dom går dåligt som fan med dom.
prova att köpa champions motsvarighet till BR9ES :p
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.661
807
113
Kramfors
mxz an är ju känsliga rackare så kör champion eller bosch motsvarighet till ngk 9. Kör inte med 8 hårdheten så hårt!! Man kan köra 8 stift om man har snorkoll på bestyckning och stift ,,stanna med täta mellanrum och kolla om eletråden håller på smälta uder hårdare och hårdare belastning. Har man en aning för fett best så kan man komma undan med 8 stift och då håller dom bra oavsett märke.

Thundercatterna våra äter lika många champion som ngk eya stift (om vi råkar feta för mycket) men vissa tändsystem kan passa champion bet bättre så prova alltid champion eller Bosch om maskinen äter stift. Bosch motsvarighet till ngk eya och champion har vi upplevt gå en aning renare och bättre trotts ytterst lite högre pris.ca 65krst