Mxz-550 ( 2007 ) Dubba mattan... ?

Dalmasn

Välkänd medlem
27 aug 2007
136
0
6
Mora/Dalarna
Hej!

Jag har funderingar att dubba mattan på min mxz 550 -07a.
Det sitter en RIP SAW matta på nu. Har inte kommit snö än här, Men de ska vara bra grejjor va jag hört. Men jag har ändå som grädden på moset funderat på att dubba mattan.

Så ? Hur går de nu till? Vart hittar jag bässt dubbar? Hur mycket kommer de att gå på ungifär? Måste dubbarna (spikarna) Vara högre än s***** matt kammarna?.. Är det något jag kan göra själv?? Kan man demontera dubbarna sen?... Å sen kanske lite för å nackdlear me det.:) Men de måste ju bli ett jäka fäste å köra om leden är hård å kanske en gnutta isig!! Jäklar va farlig man lär bli :cool:

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Sv: Matt dubbning? på en Rip Saw.

Dubbarna måste sticka utanför för att göra märkbar nytta. Och om det är stor idé att dubba en 32mm Ripsaw kan ju också diskuteras.

Har du dubbskydd i banddtunneln?

Sedan, du hade väl en 550? Tror inte den maskinen behöver dubb.

Dalmasn

Välkänd medlem
27 aug 2007
136
0
6
Mora/Dalarna

Dubb skydd i bandtunneln vet jag inte om jag har eller inte har, Har nyss köpt skotern så har inte hunnit spejja så mycket.

Men tror du inte jag behöver matt dubbar då? Jo de är en 550f -07a.

eller behöver å behöver, Ser de messt som lite extra grepp lixom. Men de kanske är så pass i Rip Saw mattan..?:)

Vicke

Välkänd medlem
29 mar 2007
274
0
16

Är ju inte gratis plus en massa jobb och jag tror det är nog bra grepp i din ripsaw-matta! =) så jag skulle inte byta, det blir ju bättre grepp med dubbat men den kommer förmodligen kännas slöare med dubbad matta eftersom det är en 550.

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Tror inte att du kan gör det själv och billigt är det itne häller..

Och som någon sa tidigare, du behöver inte dubb på en 550f