mxz 550, vad får man för pengarna?

kollejkpg

Medlem
9 jan 2010
8
0
1
Jönköping
funderar på en 550-10 vad får man för pengarna? går den bra även i djup snö eller är 550 modellerna för nybörjare & tjejer? tack för svar!

:noidea:

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
dock finns det risk att man.. kanske inte tröttnar, men man vill ha mer!! börjar själv få den känslan :D

N

N_w

jo, vad mina vänner har sagt som har kört 550 är att de är lite slött,men mycket skoter för pengarna ändå,men jag tror att man inte ska testa 600 om man har en 550 kan bara sluta på ett sätt tror jag;) byyyyte

Jääpääh

Välkänd medlem
18 sept 2009
644
3
16
Malungsfors
Blir ju dock en riktigt smidig skoter och bränslesnål och billig försäkring! :) Men den där effekten finns ju somsagt inte där om man är killen som vill gasa ;) Beror ju helt på vilket användningsområde du ska ha den till! :)

kollejkpg

Medlem
9 jan 2010
8
0
1
Jönköping
Blir ju dock en riktigt smidig skoter och bränslesnål och billig försäkring! :) Men den där effekten finns ju somsagt inte där om man är killen som vill gasa ;) Beror ju helt på vilket användningsområde du ska ha den till! :)

nej självklart förstår jag att den inte är lika stark som en 600cc men jag åker skoter ca 2 månader om året.. när jag åker så kör jag hyfsat mycket led men också en hel del puder.. säg 70% led och 30% puder.. kommer denna maskinen funka för mig eller ska jag istället fundera på en 600cc?:hmmmm:

summitnerd

Medlem
30 aug 2009
18
0
1
Örnsköldsvik
Sålde min summit 550 för att jag ville har lite mer krut i grusgroppen men annars är det mycket skoter för pengarna och vad jag gillar med 2010 modeller är den renegade 550 , måste vara skönt att köra och framförallt behåller dom värde så bra.

Jääpääh

Välkänd medlem
18 sept 2009
644
3
16
Malungsfors
nej självklart förstår jag att den inte är lika stark som en 600cc men jag åker skoter ca 2 månader om året.. när jag åker så kör jag hyfsat mycket led men också en hel del puder.. säg 70% led och 30% puder.. kommer denna maskinen funka för mig eller ska jag istället fundera på en 600cc?:hmmmm:
Nog borde den fungera toppen till sån åkning! Nyare chassiena som är såpass höga paddlar väl på ganska bra i puder! Åkte indy 340 med 36 hästar och 20 mm matta hela förra sesongen och efter att jag höjde den så va till och med den rolig att leka i lös snön med! :)

Tror inte du kommer bli missnöjd med en 550 :) Dock har jag aldrig prövat en så jag kan ju inte garantera något :p

Test005

Välkänd medlem
20 aug 2008
256
0
16
Jag kör mest led och tror inte skillnaden där är speciellt stor mellan min 600 och en 550. I djup snö och om man ska klättra kanske, men efter knixig led lär 550'n gå kanon och det är mer föraren än motorn som bestämmer vem som är snabbare.

Jag var på G att köpa en mxz 550 -10 men kom över en 600 -08 till samma pris så jag körde på den.
Handen på hjärtat, det är kul att ha mycket ström under huven, men man (jag) använder det inte så ofta.
Det blir nån 150km/h repa över isen, men i övrigt ligger snittfarten mycket lägre.

-10'ans mxz 550 är grymt snygg tycker jag.

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
har funderat på den också men överväger nog ändå skidoo´n.. vet inte varför, kanske märkesidiot men den verkar ändå som rätt maskin för mig. 42kw istället för lynxens 39kw..

det är ju samma motor. vad är det som skiljer motorerna åt mellan lynx och ski-doo

JeSus

Medlem
31 dec 2008
24
0
1
Västerås
Jag har åkt 550f 2004 i två säsonger. Går mycket bra MEN nu vill jag har mer.
Gillar du fart och acceleration så satsa på en 1-2år äldre 600.

PS: Alla kompisar (bor i västmanland) som inte åkt skotter tidigare skiter på sig när dom sitter bakom på en 550.

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
nya 550 hänger ju me 600 - 800cc upp till xxkm/h men om man oftast ligger under 100km/h så tror ja de räcker gode långt... men om ja var du skulla ja sattsa på en äldre 600 men då en lynx ist för bättre boggie och bättre fjädring...

dom går riktigt bra och hårt 550 du tröttnar då inte första säsongen...

peter02

Välkänd medlem
30 jan 2010
174
1
6
Umeå (stöcke)
har funderat på den också men överväger nog ändå skidoo´n.. vet inte varför, kanske märkesidiot men den verkar ändå som rätt maskin för mig. 42kw istället för lynxens 39kw..

-09 och äldre är reggad med 42kw men hört att det är mer i dom.
-10 är på 39kw å inge mer! men den är ju även lite lättare.

bara som jag hört med motorn,inget jag har papper på!
men att de ska skilja mellan skidoo å lynx är skräpprat! samma rova med samma grönsaker i :becky:

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
-09 och äldre är reggad med 42kw men hört att det är mer i dom.
-10 är på 39kw å inge mer! men den är ju även lite lättare.

bara som jag hört med motorn,inget jag har papper på!
men att de ska skilja mellan skidoo å lynx är skräpprat! samma rova med samma grönsaker i :becky:

mm tänkte väl att det inte skulle skilja något på dom

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
de enda som skilljer mellan ski doo och lynx på motorerna är vell att lynx har snäppet mindre gasare än ski doo...?
de är vell därför dom har typ nån hp mindre men de märk man inte isf...

Hinken78

Välkänd medlem
25 nov 2007
210
0
16
Sundsvall
vad toppar en mxz ungefär om den har en motor som ligger på 670 cc ?? :D
Hej
Vill du ha några tips ?

1: Har du frågor om en specifik skoter då börjar du med att söka!

2: Hittar du inte det du söker då startar du en tråd där du frågar efter det du vill veta.

Gör så istället för att fråga i andras trådar, särskilt då dina frågor inte ens har med rätt modell att göra!

bonkasen

Aktiv medlem
9 feb 2010
60
0
6
timrå
Hej
Vill du ha några tips ?

1: Har du frågor om en specifik skoter då börjar du med att söka!

2: Hittar du inte det du söker då startar du en tråd där du frågar efter det du vill veta.

Gör så istället för att fråga i andras trådar, särskilt då dina frågor inte ens har med rätt modell att göra!

ok sorry men har inte fattat än hur man gör egna trådar är rätt ny på denna sida :D