Mxz 600 -00 tänder inte!

Anders600mxz

Aktiv medlem
26 jan 2012
82
0
6
Töre
Har en mxz 600 -00. Var och körde för nån vecka sen och när jag burkade så flög jag av. Har DESS stöldskydd och den rycktes ur på samma gång jag flög av. Sen så satt jag in DESSen igen och när jag drog så tände den inte.:mad: Har lämnat in den till Kalix Maskiner och MC. Dem sa att de var MPEM boxen. Så vi bytte den men ingen skillnad.:confused: Har också bytt hela DESSen med allt kablage och tändspole och massa j@vla tändstift!:mmph: Skulle va så förbannat tacksam om den händige kunde hjälpa mig

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Om du bytt allt de du säger så är de mest troligt tändspolen bakom magnapullen som gått sönder!

Ta ut den och mät den, eller be kalix maskiner mäta den ! :)

Anders600mxz

Aktiv medlem
26 jan 2012
82
0
6
Töre
Okej, är inte den kunnigaste men vi har bytt ut hela tändspolen. Eller finns det en till där vi magnapullen som du sa.

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Nä då är det rätt... den sitter bakom magnapullen, en rund sak , stor som en platt handboll.. massa koppartråd..

Men vafan.. då måste vi fundera vad felet är..

Låter slog du i nödstoppet?

Jeppeman77

Välkänd medlem
11 dec 2007
180
0
6
Örebro
Kompisens mxz 700 -00 bara tvärdog. Han lämna in den och det var statorn som gett upp (sitter bakom svängjulet). Finns en kille på blocket som säljer sådana för 1400 har jag för mig och han vill förmodligen ha din gamla i inbyte, han renoverar väl dessa. Min polare fick ett nypris på stator på 4000.

Anders600mxz

Aktiv medlem
26 jan 2012
82
0
6
Töre
Nej, jag slog inte nödstoppen. Jo de e bara och fundera på :/

Okej, skulle du kunna med din polare om han kan leta upp hans nummer/mail skulle jag va tacksam.

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Det var den stator jag pratade om som sitter bakom magnapullen, precis som Jeppeman77 säger.. kanske blev en missuppfattning :D

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Eller så lämnar du in din tändplatta till en duktig elektriker så mäter/lindar han om den, blir betydligt billigare än 1600kr..

Ni har väl kollat så allt är OK i gummiploppen du trycker fast? Skall finnas en stålbit där..

Fredrik, vart har du fått jobb?

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Eller så lämnar du in din tändplatta till en duktig elektriker så mäter/lindar han om den, blir betydligt billigare än 1600kr..

Ni har väl kollat så allt är OK i gummiploppen du trycker fast? Skall finnas en stålbit där.. Eller ska den ge gnista fast den är borta, någon?

Fredrik, vart har du fått jobb?