Tja. Har kollat på skotrar nu sen i påskas.. Och fastnat för Lynx Enduro 700 -01 men dem är ju svåra att få tag på!! Speciellt att hitta en i bra skick. Därför undrar jag nu då jag hittat en fin Mxz 700 -01, hur mycket sämre i fjädring/dämpare/chassit är Mxz:an jämfört med Enduron?
Jag kör 55% led 45% i puder. Jag har inte kört skoter så förbannat länge, men vet att man tar sig fram snabbare med bättre fjädring men skulle jag ens märka de? det är ju frågan >.<
I allafall denna mxz jag hittat ligger i kurs på 32 000, och har gått 600mil. Än om jag skulle vänta på att en Enduro 700 kommer ut på blocket så tror jag knappast jag skulle hitta någon som gått runt 600.. Vanligtvis så hittar man Enduro:sar som gått runt 8-900mil.
Mxz -
Chassi: Zx
Vikt: lite lättare än Enduro
Boggie: kopplad
Enduro -
Chassi: Evo 3
Vikt: något mer än Mxz
Boggie: Okopplad (resvilligare än Mxz)
Utöver de är de samma motorer. Och fördel Enduro i fjädring&dämpning.
Skulle jag ens märka skillnaden på Mxz o Enduro?
Möjligtvis i styrning kanske, OM det är nån skillnad i det också?
Är Lynx Enduro en överskattad skoter? Läst lite på forumet och noterat att ingen lägger Mxzan före Enduron.. Ex. "LÄTT Enduro före ski-doon!"
Är det så ***** stor skillnad på finländarn o kanadänsarn? :hmmmm2:
Mvh
Jag kör 55% led 45% i puder. Jag har inte kört skoter så förbannat länge, men vet att man tar sig fram snabbare med bättre fjädring men skulle jag ens märka de? det är ju frågan >.<
I allafall denna mxz jag hittat ligger i kurs på 32 000, och har gått 600mil. Än om jag skulle vänta på att en Enduro 700 kommer ut på blocket så tror jag knappast jag skulle hitta någon som gått runt 600.. Vanligtvis så hittar man Enduro:sar som gått runt 8-900mil.
Mxz -
Chassi: Zx
Vikt: lite lättare än Enduro
Boggie: kopplad
Enduro -
Chassi: Evo 3
Vikt: något mer än Mxz
Boggie: Okopplad (resvilligare än Mxz)
Utöver de är de samma motorer. Och fördel Enduro i fjädring&dämpning.
Skulle jag ens märka skillnaden på Mxz o Enduro?
Möjligtvis i styrning kanske, OM det är nån skillnad i det också?
Är Lynx Enduro en överskattad skoter? Läst lite på forumet och noterat att ingen lägger Mxzan före Enduron.. Ex. "LÄTT Enduro före ski-doon!"
Är det så ***** stor skillnad på finländarn o kanadänsarn? :hmmmm2:
Mvh