MXZ-700 ( 2000 ) Slutburk/Ljuddämpare... ?

metrax

Aktiv medlem
19 nov 2007
64
0
6
Boden
Hejsan! :p

är inte så hajj på det här med meckande och slutburkar o allt det!
förra vintern så sprack slutburken jag har i kanten där den mynnar in i ljuddämparen eller vad man ska kalla det så den lät rent utsagt förjävligt och det läckte ut avgaser osv!
men vi svetsade det och la på lite konstgjort metall och det höll då för tillfället i alla fall och det kanske fortsätter hålla nu med? vad vet jag men det jag undrar är hur vet man vad för slutburk som passar ifall man ska köpa ny? varst kan man köpa nya slutburkar osv? och vill gärna ha nått som ger ett lite fräsigare ljud också som man har hört på vissa skoter filmer osv:)¨

tacksam för eventuella fakta och andra svar!

MVH

metrax

Aktiv medlem
19 nov 2007
64
0
6
Boden
Sv: Slutburk till MXZ 700

och ni får även gärna säga hur ni tror av erfarenhet eller bara chansning hur det håller med svetsningar osv i dessa delar? , det höll trotts allt en hel fjälltur mm, ett annat problem jag har upptäckt är att vid hög fart så känns det som om att jag hör ett pipande ljud? ungefär som tinnitus? eller nått liknande men det känns så i alla fall? är det nått vanligt eller allvarligt?

metrax

Aktiv medlem
19 nov 2007
64
0
6
Boden

har kollat upp nu varst svettsningen gjordes och det är i den här delen som går som en böjj med 2 slut delar , och det gick sönder i den delen som går ner mot marken, har jag rätt i att det är slutburken då?

metrax

Aktiv medlem
19 nov 2007
64
0
6
Boden

okey glöm det hela med slutburk nu har fixxat det ^^ :p heh

nu till den andra frågan angående det pipande ljudet? , och har faktiskt kommit på en sak till jag vill göra nämligen att få ett bättre acc genom ner drevning 2 kugg .. hur fungerar det egentligen vad är det för kuggar varst får man tag på dom? hur gör man etc?

MVH!

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.275
84
48
Övik
Redigera dina gamla inlägg istället för att posta nya!

Sedan räcker det med 1 tråd, du får inte fler svar för att du gör flera..