Mxz 700 millenium dess problem?

Jääpääh

Välkänd medlem
18 sept 2009
644
3
16
Malungsfors
Hejsan, en kompis har problem med sin 700, Den dör på tomgång för att dessen glappar, finns en indikeringslampa som ska lysa om dessen sitter fel men den bara blinkar, gasar man upp den i varv så slutar den blinka och går som vanligt, men släpper du gasen HELT och sedan gasar igen så hinner den glappa lite och "blöddrar/misständer" innan man ska iväg igen.

Har kollat ALLA kontakter och allt verkar va i sin ordning i övrigt.

Om man prövar vrida dessen för att få den i rätt läge så tvärdör den direkt, men håller man varv på den kan man vrida runt dessen hursomhellst.

vad ska jag göra?

kan det va bara själva dess kontakten vid tanklocket eller kan det vara hela MPEM?

Lär jag byta hela MPEM boxen även om bara "dödmansgreppet" är dött? Hur är det programerat?

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
De är 3 kablar till dess kontakten 2 av dom är svarta, skala av dom och koppla samman så tror jag de ska funka då har du kopplat bort dödmansgreppet och måste stänga av den på styrer, Men om inte dessen sitter där så kan du inte varav upp skotern men den kommer gå på tomgång utan dess.

R

RevMan

testa att ta desskontakten och nödhatten från en annan skoter. starta med rätt dess inkopplad så mpem läse av den. den ska pipa två gånger när det är klart. om det inte fins nån varningssignal på skoter så ska iaf dess-lampan blinka två gånger. byt snabbt som ögat till nödhatten från den andra skotern. funkar det nu så har ni hittat felet.

Jääpääh

Välkänd medlem
18 sept 2009
644
3
16
Malungsfors
Har prövat att byta hela dess systemet med MPEM box å allt. Men fortfarande blnkar dess lampan på tomgång och den dör direkt man inte håller gas ( FAST IBLAND... så går den på tomgång... inen som vet vad det kan va då?