mxz 800 etec 2011 vs f8 vs rave 800

buspojken

Välkänd medlem
17 jun 2011
126
0
6
Gävle
Tänkte byta upp mig till något bättre och nyare till nästa säsong, vilket blir de bästa köpet ? Kör 70 % led 30 % lössnö, är ute efter brutal acceleration, lek och hopp skoter,

vill veta att blir ja frånåkt på leden beror de inte på materialet ! Budget ligger runt 100 kakor !

Idéer ? Synpunkter ?

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
F8an (om du syftar på äldre twin spar chassit) är stabil som ett lok efter leden, riktigt komfortabel att köra och det finns gott om krut i 800an, men där tar det dock stopp. Kan inte jämföras mot gamla F7an, den (tycker jag) är bättre på alla sätt och vis förutom just komforten efter led.

Ski-Doon och Lynxen är ju rätt lika, största skillnaden är ju boggin. Valet mellan dom handlar om en smak sak. För mig känns Ski-Doon bättre, man sitter bättre på den och den är bättre än Lynxen utanför leden. Men då är Lynxen snäppet vassare på leden.

buspojken

Välkänd medlem
17 jun 2011
126
0
6
Gävle
Vill ju kunna kliva ut utanför leden också, och där ser f8:an klumpig ut, kanske har fel ? Har skidoo kvar sina rem och vevaxel problem på 2011 ?

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
ska du va värst efter leden så är det ju en lynx du ska ha, så enkelt är det bara. men då är den ju sämre i lössnö än ski-doon