mxz 800 rev -04 hastighetsmätare skum

aenuvil

Ny medlem
12 feb 2007
4
0
1
Tja

Till att börja med får jag tacka för ett trevligt forum, första gången jag postar någonting :) problemet är att på min 800 rev -04 så märkte jag att under sista turen började hastighetsmätaren bete sig underligt. Ser ut att visa något sånär rätt upp till 80 men när man ligger och cruisar över hundra (om det nu visar rätt överhuvudtaget) så börjar mätaren studsa och ena stunden kan den visa 180 för att sedan gå ned till 130 .. 150 etc.. Så misstänker att det är nå i kopplingarna som blivit galet eller nå. Allt annat i mätarhuset verkar fungera bra. Nån som varit med om något sådant eller har några förslag på var man skall börja felsöka.

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Jag hade samma fel på min Summit 800 - 05:a eller den visade att man körde i 220km/h så fort man körde över ca 20km/h i verklig fart en annan sak som oxå hände var att Tripmätaren började räkna kilometrar väldigt fort.

Felet på min var ett relä (bytte först givare på axeln och även hastighets mätaren men felet kvarstod) Relät satt under styret på vänster sida ovanför variatorn jag satte in ett helt vanligt enkelt helljus relä som du kan köpa på ok / statoil ( 30, 87, 86, 85 ) har jag för mig att det står på de reläerna. Prova att byta det det, inte så dyrt alls att fixa isf. Lycka Till.
Mvh David

benny_80

Medlem
29 dec 2007
34
0
1
norrbotten
Jag hade samma fel på min Summit 800 - 05:a eller den visade att man körde i 220km/h så fort man körde över ca 20km/h i verklig fart en annan sak som oxå hände var att Tripmätaren började räkna kilometrar väldigt fort.

Felet på min var ett relä (bytte först givare på axeln och även hastighets mätaren men felet kvarstod) Relät satt under styret på vänster sida ovanför variatorn jag satte in ett helt vanligt enkelt helljus relä som du kan köpa på ok / statoil ( 30, 87, 86, 85 ) har jag för mig att det står på de reläerna. Prova att byta det det, inte så dyrt alls att fixa isf. Lycka Till.
Mvh David
vilket grymt tips! Måste ju testa nu, även om jag tycker det är skitskoj att åka 200 för jämnan...