Har en MXZ 800(R) 2003 X eller vad den nu heter. Efter kolvbyte (pga körning utan olja) vibrerar den mer än innan.
På tomgång (1800 rpm) ser man att motorn ruskar, när varvet ökar (~3500 rpm) kommer stötdämparfjädrarna fram i resonans och skallrar. Vibrationer finns även under färd men mindre.
-Motorn gick på lågt varv när den nöp så jag borde väl inte vindat till veven?
-Bytte till Snopro kolvar utan att väga dom.
-En motorkudde såg lite sladrigt ut, men det var ju inget problem innan...
-Passade på att nita om chassit runt motorn när motorn var ur. I princip alla nitar satt löst och balken upp mot höger bärarm var av. Så här är ju allting mycket styvare nu.
Några bra ideér någon?
På tomgång (1800 rpm) ser man att motorn ruskar, när varvet ökar (~3500 rpm) kommer stötdämparfjädrarna fram i resonans och skallrar. Vibrationer finns även under färd men mindre.
-Motorn gick på lågt varv när den nöp så jag borde väl inte vindat till veven?
-Bytte till Snopro kolvar utan att väga dom.
-En motorkudde såg lite sladrigt ut, men det var ju inget problem innan...
-Passade på att nita om chassit runt motorn när motorn var ur. I princip alla nitar satt löst och balken upp mot höger bärarm var av. Så här är ju allting mycket styvare nu.
Några bra ideér någon?