mxz eller enduro?

Ahlen

Aktiv medlem
29 mar 2005
50
0
1
Lappland
Hejsan.
Jag ska köpa en skoter till sommaren, antingen en MXZ 600 -01 eller en ENDURO 600 sp -01. Jag skulle vilja veta vilken skoter ni rekomenderar och varför. Vilken har bäst lössnö egenskaper mm.

Tacksam för svar

Last edited:
E

Ej medlem/Inloggad

Ahlen skrev:
Hejsan.
Jag ska köpa en skoter till sommaren och har räknat ut att jag kommer ha råd med antingen en MXZ 600 -01 eller en ENDURO 600 sp -01. Jag skulle vilja veta vilken skoter ni rekomenderar och varför. Vilken har bäst lössnö egenskaper mm.

Tacksam för svar
jag skulle köpa mxz:an bara för jag tyckte den va roligare.

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Jag håller på Lynxen, mest för att det är en av dom snyggaste skotrar som någonsin tillverkats!

E

Ej medlem/Inloggad

skulle ta mxzan . . snyggasre utseende . . lättare än lynxen . . effekt så d räcker :)

antee

Medlem
14 dec 2004
22
0
1
skellefteå
hm..skulle nog prova både för alla har olika smak...Så mitt råd är försök testa båda och sen köper du den som känns bäst...

bengan_81

Medlem
8 nov 2004
26
0
1
fors/avesta
lynxen inge snack om saken har åkt 700sp 01 åker nu skidoo mxz lynxens dämpning är helt överlägsen konkurenterna i standard utförande. sen att maskinen är förstärkt är mycket bra. men om du köper den försträrk boogie skenorna på den finns original förstärkningar kostar nått på 300kr tror jag! jag körde med drivex snyggare men mycket dyrare

Ahlen

Aktiv medlem
29 mar 2005
50
0
1
Lappland
tack för svaren, det lutar åt en enduro eftersom jag tycker den är snyggare och den verkar vara en bra skoter
Men jag måste nog testa båda för att komma fram till vilken jag gillar mest (har aldrig testat en mxz)