MXZ motorbyte, hjälp

danne_666

Medlem
27 jan 2009
26
0
1
järpen
var ute och körde med min mxz 700 årsmod 00 när motorn rasade:argh: motorn blev helt stum och det lät inte så vidare bra när den stanna fint rassel som skärde genom vinter luften. har hittat en hyffsat fin rotax 500. som ska vara från samma år som skotern? men det är en serie 2 motor(serie3 motorena verkar ha en förmåga att gå sönder) och i mxz sitter det en serie 3 motor. så min fråga passar den motorn i chassit eller krävs det ombyggnad? eller går det att montera 500 motorn direkt på motorplattan i mxza:n nån som gjort liknande byten?// snabba svar uppskatta då det är en bit kvar av säsongen MVH danne
 

danne_666

Medlem
27 jan 2009
26
0
1
järpen
nje mycket sämre vet jag väll inte. den borde ju gå som en lynx Enduro 500 01 typ så det är väll inte så mkt sämre sen drar den ju lite mindre soppa som kan vara bra vid sånna här bråda tider:) plus att det inte finns nån 700motor på blocket eller så. och den som sitter i är HELT slut
 

fradde18

Välkänd medlem
15 mar 2009
126
0
6
örnsköldsvik
okej. men tror inte du kan stoppa i den rakt av. andra festen tror jag kan inte säga helt 100. men borde ju finnas nån här på forumet som har bättre koll.