Mycket slö F7a!

MickeF7

Välkänd medlem
30 mar 2013
172
0
16
Bispgården
Hejsan !
Har just skaffat mig en f7 årsm 03, men den går riktigt slött!!
känns som den lämnar ca 60-70hk max :/
saken är att den går jämt och fint men vägrar varva mer än till 7000 rpm max
Och den är slö hela vägen till dom varven med
spelar ingen roll om jag hänger upp den så mattan snurrar fritt samma varv ändå .. Apv motorn snurrar efter mycke gasande för o ens få upp den till dom varven den ska öppna , portarna rör sig fel fritt(rengjorda) , stiften är ljusbruna o fina (ny bytta) , inga felkoder blinkar, Soppa pumpen ger 60psi ,komp testade den men kall motor den gav 7 på båda cyl . variatorerna går lätt inga fjädrar av eller vikter osv , allt ser ut som det ska. men den är typ helt orkeslös .
Vad kan ha hänt ? vad brukar fela på dessa maskiner ?
:wacko:

MickeF7

Välkänd medlem
30 mar 2013
172
0
16
Bispgården
Hm skumt om jag har högre soppatryck än orginal , men borde den gå sämre för det?
Ska tillägga att det sitter en bmp tryck klocka på bensin slangen med ett 300 munstycke,
samt en bmp pipa , men som sagt maskin ger max halv effekt :/ läste någonstans att styrboxen kan gå på nödlägen hur yttrar sig det ?

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
När du har ett högre bränsletryck kommer skotern gå fett

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2

Polaris Matte

Välkänd medlem
16 jan 2010
402
0
16
kolla styrningen: wirar eller eventuella membran styrboxar o.s.v till apv , för det låter ju som ett apv fel

MickeF7

Välkänd medlem
30 mar 2013
172
0
16
Bispgården
Skojjade bara angående bränsletrycket ! det låg på 45 psi typ! =)
Allt med apvn funkar som det ska vad jag kan se , såg på ett amerikanskt forum en kille med helt identiskt fel! för han var det tändspolen som var trasig och inte orkade ge rätt ström .
Får testa byta den o se hoppas hoppas för den är ju iaf billig=) , återkommer om detta !