Mythbuster

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna
Tro mig har dödat en myt, att SRX inte skulle gå på vatten. här är beviset att det gör dom:rock: Var idag ut och provade i närmaste vattendrag, efter lite tejpning så gick allt fint som snus.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Tro mig har dödat en myt, att SRX inte skulle gå på vatten. här är beviset att det gör dom:rock: Var idag ut och provade i närmaste vattendrag, efter lite tejpning så gick allt fint som snus.

Längtar till sommar nu..! Ut o brumma på vattnet :rock:

(isen lämna oss i förrgår, o snön finns än kvar)

P.S Den där är nog en stark kandidat till att vinna pris i fototävlingen.. ^^

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna
Många var väldigt skeptiska till om den skulle gå alls på vatten kan jag säga, så var tvungen att visa. Dock var det inget stort ställe, hade vart roligare om man hade kunnat sträcka ut sig lite efter älven men det var första gången på vatten så man får börja lugnt :D Blir nog en till tur innan snön kommer.

Mer bilder finns här http://www.pixbox.se/alb_show_id806452_page0.html

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
SRX brukar gå hur bra som helst på vatten! Tyngden spelar ingen roll när det är ca 140hk under huven, hehe. Blir väl till att testa vad IQn går för på vatten snart. Nerdrevad och 44mm matta:rolleyes:

woll

Välkänd medlem
2 feb 2008
104
0
6
är det "badbäcken" innan esrange du är och snurrar på Robin...?

R

Robin

Hehe jo precis, hade varit kul å prova min skoter på vatten men icke..

Bjuder på lite fler fräsiga bilder:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
fan ni har ju helt sommar i kiruna verkar det som, här i gällivare har isarna på sjöarna smält bort i veckan

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna
Nja, senast i måndags så var det snöstorm i princip här. När jag var och körde där på bilderna så var isen kvar på älven ännu så helt sommar vet jag inte;)