Mja, inte kör man 10 000 mil med en skoter... Då har den fallit i bitar för länge sedan av materialutmattning, även om tex Nytro-motorn sägs hålla 8000 mil.
1000 mil behöver man inte vara rädd för om maskinen är väl servad och underhållen. Det ska ju givetvis synas på prislappen att den gått långt. Den borde vara 8-10 tusen billigare än en som gått 4-500 mil.
Det är skicket den står i som är viktigast, man ser direkt om den är välvårdad. Kolla chassit noggrannt efter bucklor och sprickor! Kolla även ALL elektronik, tex mätare, handtagsvärmare osv. Det vill på att bli dyrt att byta sånt. Kolla skidor och styrstål. Kolla noggrannt efter sprickor i boggi-skenorna, kolla boggin överhuvudtaget så att det inte är sprickor i godset.
Man kanske får vara beredd på att byta ett gäng lager i boggien samt på drivaxlar, man kanske byter kedjan i växellådan. Man kanske får lämna in dämparna på renovering, kostar 5-600:- per styck OM dom är renoveringsbara. Annars blir det dyrt om dom är slut.
Annars är det inga problem. Köp! :hello: