Ja det fungerar kraftigt bra.
Jag skrev om denna så sent som 2009:
Jag har lite internetproblem just nu. Det är nämligen så att närmaste mast som kan ge mig internet är drygt 5-6 mil bort och nu när det har snöat så förstörs uppkopplingen. Därmed fungerar bara internet under natten när radiovågorna kan studsa mot jonosfären. Så ser mina problem ut.
På den tiden var låg närmaste mast så att man var tvungen att använda riktantennen och det fungerade också bra. Så bra att man kunde se youtube utan att buffra och ladda ner lite grejer genom dc++ med acceptabel hastighet. Jag hade fel i ovanstående lärde jag mig senare. 450-bandet har för hög frekvens för att studsa mot jonosfären på det sätt jag beskrivit. Däremot var det sant att internetanslutningen betedde sig på det sättet. När snön la sig på träden så fungerade inte anslutningen på dagarna. Sannolikt berodde det på att radiovågor, alla radiovågar, breder ut sig lättare på natten.
Nu är nätet lite mera utbyggt så det är skönt att bara stoppa modemet i väggen så startar den och börjar dela ut internet via Wi-fi. Med helt acceptabla hastigheter och nästan inget krångel kan jag verkligen rekommendera den.
3G-bredbandet jag har via telia däremot...