Någon som fått byta sin drivaxel till xp?

lam-kaka

Välkänd medlem
10 feb 2008
280
2
16
Jämtland
Tror dom skulle komma i december nångång. så jag tror inte att nån fått dom bytta.
Va fan december?

Vilka ***** idioter som inte kunde skicka ut axlarna i sommras...visst det tar tid att tillvärka alla axlarna men det här är fan illa. Både verkstäderna och kunderna blir lidande av den här röran.

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Det finns handlare som jobbar just nu med drivaxelbyten, så axlarna har kommit in men det är många fler som fortfarande väntar på delar.

kethrildur

Medlem
31 okt 2008
30
0
1
40
Järpen
Har fått besked om att det kommit in några axlar hos min återförsäljare...Får se vilken placering man har på "listan"...Kan bli när som helst nu.

Dansken

Medlem
10 dec 2005
20
0
1
Mora
Men hallo. åkte 233 mil i fjol. den la säkert gå nån mil i år. om vi inte talar om det för nån. vakna!!!:laugh:
Självklart ska vi byta drivaxel, men har den gått så länge la den nog gå nån mil till el.

Last edited:

lam-kaka

Välkänd medlem
10 feb 2008
280
2
16
Jämtland
Byte min i söndags(stort tack till Ollanders i strömsund för en snabb leverans från dem) , byte min själv eftersom jag ändå skulle byta matta.

Det ska också komma en tättning till kedjehuset + nya bultar till kedjehuset lite senare.

Har ca 40cm+ snö hos mig nu.

Henrik.E

Välkänd medlem
5 dec 2006
234
0
16
Dalarna
Jag har heller inte fått min drivaxel!! Dom vet inte alls vilket datum den kommer. Jag har plockat bort min drivaxel för att jag ska byta den själv men jag måste nog sätta dit den gammla igen för snart ska jag iväg och åka.

TBear

Välkänd medlem
21 dec 2007
540
1
18
Örnsköldsvik
Dom ska börja komman ut på allvar nästa vecka.
Det låter juh bra!
jag körde in min maskin tidigare i höst för att jag hoppades på att det skulle gå snabbare då, men jag blev tvungen å åka å hämta den igen då körsuget blev för stort! :rock:

synd att BRP inte ens kunnat ge ett datum till ÅF! är juh bara kunderna/ägarna som drabbas!