Någon som har en rev 440?

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Hejhej, är det någon på detta forum som har en rev 440 och vill dela med sig eran kunskap om deras motorer? hur funkar 440motorerna? är det mkt skruva? Fast ni inte har nån rev så kan ni gärna säga hur ni upplever dom...

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Inte beter dig som folk åtmindstone.

Här har du en 440.

En 440 är kul som fan på bana och krokiga leder.
Bra om du inte vill köra lika mycket som med en större motor eftersom att det är så pass "stort" effektuttag.

Visst kan du köra en hel säsong utan att röra en skruva på en 440 (gjort det själv)

Drar mer soppa än vad man har lust att tanka.

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
den där har man sett 15000 gånger :p haha ja men asså är dom starka av sig? endel säger att jag inte kommer märka skillnad på en rev 440 och en 583 rave ?

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Vad menar du med stark?

Det är ingen djupsnömaskin direkt.
Visst kan du bränna puder, bara hålla stumt med skiten det så tar den sig fram.

Visst kan du åka på tur med den, åkte en tur på 15 mil med min skoter när det satt 440 i den.

En annan tur jag skulle göra kom jag 5km sedan blåste den i princip alla packningar i motorn och vattenfyllde allting.
Så driftsäkerhet är inte 440'ns starka sida.

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
kunde du få upp den på rullen? är boggien bra? ungefär hur fort kör man med en sån där för att den inte ska varva sönder? och visst är det varvstopp på den orginal?

alex.e

Välkänd medlem
25 okt 2008
252
0
16
Västerbotten
den där har man sett 15000 gånger :p haha ja men asså är dom starka av sig? endel säger att jag inte kommer märka skillnad på en rev 440 och en 583 rave ?
för de första ,en modern och fräsch 440 motor sätter av en 583 rave och även andra 600or upp till 100kmh som en barnlek.
dom går inget vidare i djupsnön pga höga varv och känns klena.
det som gäller är stygga och kurviga leder och pumpgas.
över 100kmh skulle jag inte vilja blåsa på nå många hundra meter med min iallafall.
lång turer i seg fart med familjen så får du psykbryt med 440in den varvar som ett arsle och har stumfjädring.
de som gäller är korta och hårda turer med polarna

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
No offence, men av ditt inlägg att döma så rekommenderar jag dig att INTE köpa en 440-maskin.

Du ska vara duktig på att meka, vilja meka och framförallt vara beredd på att meka.. Mycket!

Visst, du kan ha tur o köpa en som går felfritt i 400 mil, men faktum kvarstår;

Det är högpresterande motorer med hög effekt i förhållande till motorvolym, höga trimningsgrader som gör motorn känslig för t ex felaktig bestyckning, temperaturskillnader och taskig soppa.

Du märker STOR skillnad på en lugn och fin 583RAVE och en smått nervös/hysterisk 440.
Krypkörning är omöjlig, pumpgas ett måste!

Fruktansvärt roliga maskiner när leden blir riktigt smal och stygg, eller när det ska hoppas. Funderar du ens på transportsträckor och puder så är detta fel maskin för dig.

Last edited: