Någon som har erfarenhet av Redknows minifinder ?

E

ejwbegysv

Japp.. massor :)

Kommer ett produkttest på deras live version i vinter....

Utan att avslöja för mycket så fungerar den bra men det finns potential för att utveckla deras webbtjänst mer..

Provade den igår genom att stoppa sändaren i frugans handväska inför den stundande shoppingturen :)

Jallas

Välkänd medlem
7 nov 2007
284
0
16
Luleå
Okej när kommer testet att publiceras, måste ju vara det bästa man kan ha om man vill ha kvar maskinen :)

Värt att köpa?
Sänker man försäkringskostnaderna nånting? Om man gör de så är det ju itne så mycke att fundera på.

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
Hade funderingar på att köpa en redknows men prislappen gjorde att jag avstod.

har importerat en tracker för 600kr, den är ännu oprovad i verkligheten då det inte finns snö,
funktionerna i den är Geofence och så har jag larmat huv och elsystem,
Geofence är att om den flyttas mer än 200meter från sin hemposition så skickar den SMS.
om någon öppnar huven eller t.ex rör bromshandtaget så börjar backsignalen att tuta och skickar sms.
om man ringer till trackern så får man en smslänk så att man kan se var skotern står i googlemaps.
nackdelen med den var att den inte var vattentät så jag har fått skruva in den i en liten låda men det är ju dom tusenlapparna helt klart värd.
finns ju hur många varianter som helst med ip klassade el installationslådor
den hade även en SOS knapp som skickade ett SMS med texten "HELP ME!" till förvalt nummer men den klippte jag bort från trackern
eftersom att jag inte hittade någon lämplig plats där jag inte kan trycka in den av misstag.

dom försäkringsbolag jag pratat med sänker ingen premie, men jag har läst att det finns bolag som halverar självrisken på stöld.
men då måste man nog köpa den genom försäkringsbolaget.

Jallas

Välkänd medlem
7 nov 2007
284
0
16
Luleå
Rätt pris men tål den skoterns klimat och stötar? står säkert i länken men är så kass på engelska :)

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
ja det kommer jag få se för man får oftast vad man betalar för,
på en skoter så håller ju t.ex en bil gps i en tät ficka så klimat och stötar ska nog gå att överleva.
Kvaliten kändes som om det var en bra produkt tillverkad för den europeiska och amerikanska marknaden och ingen typisk kinagrej.
nog kan kineserna om dom anstränger sig, kolla t.ex var din sony ericsson telefon är tillverkad.

kände att det inte blir någon större förlust om den pajar.