Börjar väll jag då.
Skulle sälja min rmx250 för några år sedan. Lade ut den för 14 000, vilket enligt mig (och blocket) var ett jävligt bra pris.
Var lite halvdött någon vecka sedan ringde det någon och frågade lite. Erkände att drivpaketet, bakbromsen samt framdämparen va i behov av lite kärlek(stod även i annonsen).
Han var införstådd med detta, uppskattade över tele attan var runt 15-16 år och egentligen borde leta moped, vilket visade sig vara en bra gissning.
Bestämde träff samma helg och han kom 17 mil enkel väg för att titta på maskinen. Samma dag som jag var på lite dåligt humör av okänd anledning.
Han kom med storebror som minsann var en av Sveriges bästa crossåkare (jojo, eller hur
).
Priset var fast och det var vi överens om innan han kom, såvida han inte kunde hitta fler fel än de jag redan sagt.
Han hittade såklart inga fel men hans bror proffset sa att det minsann skulle kosta minst 7000 att byta drivpaketet, packbox och klottsar bak, jo tjena. De bjöd 10 000.
Då blev jag på dåligt humör som satan. Tackade nej och gick in.
Efter ett tag knackade de på igen och bjöd 11-12 eller vad de nu var. Jag skrattade lite och stängde dörren.
Slutade med att de bjöd mig de 14 jag ursprungligen begärt, för proffset hade på dessa 50-60 minuter insett att det var ett bra pris ändå.
Jag sa att jag ångrat mig och ska ha kvar den, de blev jävligt otrevliga och for sedan hem tomhänta. 34 mil tur/retur.
Kanske inte det smartaste jag gjort då jag 2 dagar senare sålde den för 11000