Någon som har hamnat i bråk vid köp/sälj affärer?

Fredrik579

Välkänd medlem
18 dec 2011
108
0
6
Hej tänkte starta en tråd där man kan berätta om nån rolig affär,
Så som att den man köper av eller säljer till har blivit förbannad för att man har lagt ett skambud som ett exempel:eyebrows :hahaha:

Hoppas de finns nån som kan berätta om nått roligt i deras affärer:)

Mvh Fredrik
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Börjar väll jag då.

Skulle sälja min rmx250 för några år sedan. Lade ut den för 14 000, vilket enligt mig (och blocket) var ett jävligt bra pris.

Var lite halvdött någon vecka sedan ringde det någon och frågade lite. Erkände att drivpaketet, bakbromsen samt framdämparen va i behov av lite kärlek(stod även i annonsen).

Han var införstådd med detta, uppskattade över tele attan var runt 15-16 år och egentligen borde leta moped, vilket visade sig vara en bra gissning.

Bestämde träff samma helg och han kom 17 mil enkel väg för att titta på maskinen. Samma dag som jag var på lite dåligt humör av okänd anledning.

Han kom med storebror som minsann var en av Sveriges bästa crossåkare (jojo, eller hur:p).

Priset var fast och det var vi överens om innan han kom, såvida han inte kunde hitta fler fel än de jag redan sagt.

Han hittade såklart inga fel men hans bror proffset sa att det minsann skulle kosta minst 7000 att byta drivpaketet, packbox och klottsar bak, jo tjena. De bjöd 10 000.

Då blev jag på dåligt humör som satan. Tackade nej och gick in.

Efter ett tag knackade de på igen och bjöd 11-12 eller vad de nu var. Jag skrattade lite och stängde dörren.
Slutade med att de bjöd mig de 14 jag ursprungligen begärt, för proffset hade på dessa 50-60 minuter insett att det var ett bra pris ändå.

Jag sa att jag ångrat mig och ska ha kvar den, de blev jävligt otrevliga och for sedan hem tomhänta. 34 mil tur/retur.

Kanske inte det smartaste jag gjort då jag 2 dagar senare sålde den för 11000:p
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Hehe, kan bli en kul tråd det här.
Jag skambjöd en gång 70000 kr för en bil som låg ute för 125000, med den "briljanta" motiveringen: "så mycket får du inte för en så gammal bil!"

Fick via mail svaret: "Sug min K*K idiot!"

Såhär i efterhand tycker jag han svarade helt rätt... :D
 

Fredrik579

Välkänd medlem
18 dec 2011
108
0
6
Sv: Re: Någon som har hamnat i bråk vid köp/sälj affärer?

Hehe roligt att se att de finns nått att berätta gällande trådens rubrik:)

Jag kan väl slänga in en sann historia jag oxå, men jag har flera som kommer fram över ;)

Jo jag skullle sälja en gammskoter vid namnet lynx 3900 valmet som jag fick tag på av en gubbe.
Skotern var inte långt ifrån nyskick och jag betalade 5500 för denna klenod. Iaf så bestämde jag mig för att käna en hacka på skotern så jag bestämde att jag skulle sälja den. La ut den på blocket för tro de eller ej men för 15000 svenska enkronor. Efter några dagar ringer de en kille och frågar vad sista pris var, och jag svarade 15000 ska jag ha för en sån här skoter hittar du inte i
samma skick. Han kom mot alla odds, men jag hade ju i bakhuvet att han kommer ju Att skambju. Jag visste att 15000 var en gnutta överpris men jag ville pröva. Han klev ur sin Subaru och sa hej sen gick han till skotern. Han började klämma och känna ja precis på hela skotern, tog väl sisådär 2 timmar att undersöka skotern vilket gjorde att jag vart på skapligt dåligt humör.
Sen så började han med sitt taktik prat och sa att om han kände min granne och skulle åka och hälsa på han och fick reda på att jag hade en skoter så hade han bjudit 10000. Jag sa bara, nu känner du inte min granne och 15000 är priset annars går jag in och lägger mej(kl var vid tidpunkten 11 på kvällen)
Han följde med in och där satt han i ytterligare 2 timmar och babblade om massa som jag inte minns om jag ska vara ärlig. Till slut så fick jag nog och sa till han att skulle han inte köpa den för 15000 så kunde han åka 24 mil hem igen. Då blev han förbannad och menade att jag inte hade sagt till honom att inte handtagsvärmarna fungerade innan han kom, visseligen gjorde jag inte de heller. Han sa att han ville åka halva vintern och känna sig nöj att ha köp skotern för 12000, och han sa att han började bli riktigt förbannad vilket jag sket i. Mitt humör var inte de bästa heller och de var bara en tidsfråga innan jag exploderade och för att förhindra en sådan olycka så sa jag sista gången att han fick den för 14000 annars var de bara att åka hem. Han funderade ett litet tag och tog mitt bud missnöjt för han visste att de inte var nån ide att försöka. Sen lastade han och åkte, och jag pustade ut. Var nog den jobbigaste individen jag har gjort affär med.
 
Last edited: