Någon som kan komma med nå bra tips ??

Sumpan78

Medlem
24 nov 2008
18
0
1
Hofors
Tjena.. är en ägare av en Mach 1:a 91:a tror jag det är ..
nu är det så att jag skulle byta dämpare i boggi:n men det slutade med att jag köpte en annan boggie.. som hade suttit på en Formula stx säljaren trodde det skulle passa brta att bara byta.. fick hem den nya hade rivit bort den andra börja skruva och kolla efter ett antal timmar så visade sej det att om man satt boggien i orginal hålen så vart mattan för lång och dom andra hålen passade så där.. men ska man ta och flytta tillbaka så långt bak så mattan ligger ifas med hjulen och borra nya ? och eller ska man flytta över lite grejer från den gamla boggien och kolla ?
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
du får nog räkna med att borra nya hål! det viktiga är att cc avståndet mellan främre och bakre fäste blir detsamma som det var när boggien satt i STXen, detta för att boggien ska fungera rätt (eller fungera överhuvudtaget), sedan är det bara placera den lämpligt till så att du kan uppnå rätt sträckning på mattan.
 

Sumpan78

Medlem
24 nov 2008
18
0
1
Hofors
aha är det någon som har koll på cc avståndet på Stx då ? så man vet du man ska göra.. man vill juh inte kasta bort pengar på nått som inte funkar .. eller finns det att få tag på nå ställe ?