Någon som rekommenderar en f7:a?

Chrillzor

Medlem
6 mar 2012
30
0
1
Piteå
Tjenare, jag har suttigt och funderat om man ska köpa sig en ny skoter,
och när jag har kollat runt på blocket lite så har jag sett att arctic cat f7 har rätt blivande priser.

Någon som rekommenderar? Jag är en lekfull snubbe så det jag helst vill veta är om den är en lekmaskin. :)
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Jag tycker den skotern är bra för lek och även att pumpa led med om du byter bort original skidorna.

Sen är det ett stort plus om det sitter 44as matta på den, men original mattan funkar hur bra som helst också.

Men snart kommer alla rev fans och skriver att du ska köpa en sån istället :)
 

smurre75

Välkänd medlem
23 feb 2007
126
0
16
Dalarna
Håller med föregående talare. Hade en -06 som jag var riktigt nöjd med. Gör inget om den är nerdrevad heller, går onödigt fort. Bara att handla. :)
 

antonaune

Aktiv medlem
13 jan 2012
74
0
6
Timrå och Kovland
Polarn min har en f7a som fungerar hur grymt som helst, han pumpar puder hur lätt som helst även led körnig går utmärkt. Väldigt bra skoter må jag säga!:)
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
En fin f7a är en riktigt grym maskin, har haft två, en 03a som gick som kulan! Sen en 04 som gick som en f6a oavsett vad jag gjorde.... (Bättre på alla andra sätt dock!)
03 hade 10t drivhjul och annan primär, tror det var det som gjorde skillnaden, tror dock att 06an oxå var riktigt bra, flotare, nya dynan osv så skulle satsa på första eller sista årsmodellen! Går rätt bra i snö och snabb efter led (speciellt med typ slp skidor). Driftsäkra oxå, kolla sprickor i chassiet dock, under dyna och i framvagn, min 03a gjorde standard 174 mot radar så dom går fort!
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Är inne på min andra f7a med 1000 mil på mätaren och jag vet inte om jag haft tur men jag har då aldrig haft så driftsäkra skotrar. Dom bara går å går om man servar å håller efter i mellan åt.
 
A

axelsson_vpg

Riktigt fina maskiner, driftsäkra. Körde min F7 -05a ca. 250 mil, fina efter led + utanför för att vara kort.

Enda minus är körställningen.