Någon som vet?

Fredrik579

Välkänd medlem
18 dec 2011
108
0
6
Hej.
Jag är ny på forumet så är ganska grön när de gäller detta,
Iaf så bor jag i Jämtland och är 25 år gammal.

Är ägare av en ski-doo cheyenne -90.

Dock är jag lite förtvivlad över en sak, och de är att de tar ett litet tag innan den gå ner på tomgångsvarv när man har stannat.
Den går bra igenom hela registret och går bra på tomgång.

Skulle vara tacksam över eventuella lösningar.

Mvh Fredrik

Fredrik579

Välkänd medlem
18 dec 2011
108
0
6
Jo skulle vara märkligt om skoter gick utan minst en förgasare.

Men låter de som att de är de problemet?

Hubbe

Välkänd medlem
23 dec 2009
440
3
18
DE-Schleswig Holstein
Fredrik579:

När det tar ett litet tag innan den gå ner på tomgångsvarv när man har stannat, så får motorn för lite bensin på tomgang. Kan du skruva ner på luftskruven, att motorn får mindre luft?

Hubbe

Fredrik579

Välkänd medlem
18 dec 2011
108
0
6
Ja de kan jag göra, men om de nu är skit i förgasaren så är de väl lika bra att ta isär den och rengöra
Eller?

Mvh

Neroxx

Välkänd medlem
27 feb 2011
176
0
6
söderhamn
e nog lika bra att göra det så man har det gjort, och funkar inte det så får du ju ta det därifrån:) lycka till!

Fredrik579

Välkänd medlem
18 dec 2011
108
0
6
Ja precis. Hoppas de är de då. Är de komplicerat att ta isär förgasaren?

Mvh fredrik

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.151
24
38
Nej, skulle jag vilja säga på frågan om det är svårt att ta isär förgasaren, ha koll på vart allt kommer från bara och är det en äldre modell brukar det vara lite enklare fuggar. Fördel om du har tillgång till tryckluft för att blåsa rent i alla små kanaler osv i fuggen

Fredrik579

Välkänd medlem
18 dec 2011
108
0
6
Ja nu förstår jag inte riktigt, ska jag strypa primer slangen? Har för mej att de sitter massa slangar där?
Kan detta vara svaret på mitt problem?

Mvh Fredrik

shadowline

Välkänd medlem
18 jan 2011
168
0
6
Ja nu förstår jag inte riktigt, ska jag strypa primer slangen? Har för mej att de sitter massa slangar där?
Kan detta vara svaret på mitt problem?

Mvh Fredrik

Ja du stryper helt tillförseln från primer till vart den är inkopplad, insugs eller så sitter primerslangen på förgasaren. alt pluggar du igen slangen som går till förgasare eller insug från primer. Kan mycket väl vara så enkelt,för den kan tjuva genom primern sérru!

Mvh Janne