nån som bänkat sin skoter hos junggrens motorteknik i Matfors?

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
Fick höra av en som varit säljare hos en ÅF att många som bänkat sin skoter hos Junggrens Motorteknik i Matfors varit med om haveri kort där efter. Han hade inte mkt positivt att säga om dom så därför är ja nyfiken om de är någon som bänkat sin maskin där som kan yttra sig. Är lite nojig nu efter man lagt ut 20k på motorn. Ha över 40mil till andra som har utrustning för att bänka och de är enkel resa.

Så låt höra vad ni ha att säga nu då de inte är långt kvar innan de är dags för bänkning

mr-norberg

Välkänd medlem
29 nov 2011
438
0
16
Har bara gott att säga om Tommy. Vad jag vet så är han väldigt noga och pedant vad det gäller allt det han gör.
Tommy och jag har tävlat skoter dragracing samtidigt och kommer även från samma håla. Men som med alla motorgurus så går det rykten hit och dit och har folk otur efter en bromsning så blir det lätt att man pratar. Det kan ju vara många olika faktorer inblandade när en motor rasar. Skulle inte tveka en sekund att åka till Tommy med min Iqr när den är klar.
Annars finns det två bröder i Bjurholm som har haft bromsning Mattias och patrik Eriksson. Hur är det med Peter ( pf Racing) då? Ring till honom och kolla annars. Tel:0703905480
Lycka till

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Grannen har bromsat fem-sex maskiner där utan problem.
En av dom var en SRX 700, tror den var in tre ggr med olika utföranden och trimgrader.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.169
1.004
113
Stora Blåsjön
Det är nog ingen fara bara du vet själv hur motorn kommer att användas, tex en jäckla skillnad på en dragrace motor som räcker om den kan ge full kraft i 400m, eller en motor som ska användas i mycket lössnö bör bestyckas så den håller typ 15min på full mutter...

bjurre

Välkänd medlem
16 okt 2011
184
0
6
sundsvall
Följde med en kamrat och bänkade där förra säsongen. Har bara bra att säga. Väldigt trevlig och kunnig kille! Vi kommer återkomma.