det är högre mottryck som är farligt än att ha mindre mottryckEnligt henrik som tillvverkar dem så ska det bara vara att montera och köra utan ombestykning ? för dennaa burken ska ge lite högre mottrryck än orginal.
Ska man meka tar man bort slutburkenNja den är ju nästan lika stor som bensintanken :laugh: och är i vägen när man ska meka !
Så om jag har bytt nu från en "skrikande" slutburk till original så borde den gå fetare. Eller?? Den skar nämligen i helgen:hmmmm2:nja om burken ger mer mottryck så går ju motorn fetare ?och det gör ju inget enligt henke så skulle deta mottryck göra att avgastempen höjs fortare så att motor ger mer effekt
Dom slutburkar som låter är mer öppna och låter mer har ju mer öppen design och därför går motorn snålare lr hur ?
Ja den går fetare då.. att den skar kan nog bero på att du körde med slutburk innan, eller så är det inte ens avgasrelaterat... kan bero på många sakerSå om jag har bytt nu från en "skrikande" slutburk till original så borde den gå fetare. Eller?? Den skar nämligen i helgen:hmmmm2:
De var en speedtech som satt på förr...är mycket trveksam på att din skoter skar pga burken... vad är det för burk ?
Om det är mindre motstånd skickar motor oförbränd gas genom cylinder ut i kröken/ alltså går den inte snålare eller?nja om burken ger mer mottryck så går ju motorn fetare ?och det gör ju inget enligt henke så skulle deta mottryck göra att avgastempen höjs fortare så att motor ger mer effekt
Dom slutburkar som låter är mer öppna och låter mer har ju mer öppen design och därför går motorn snålare lr hur ?