Nödstopp Aktiv Grizzly

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
Vad ska det vara för typ av nödstop i Aktiv grizzly xp ´89?
Det är en "in" och en "ut" kabel till stoppen men då vette härre jössan vad det är för typ av stopp det ska vara :hmmmm: Det finns ju dom som kopplar från och trycker på... Det står inget om det i handboken heller!

Förra ägarn hade kopplat ur det och tagit lös det för den gamla stoppen låg på hela tiden för knappen hade gått sönder men hur och vad vette tusan... Motorn gav alldrig gnista men nu ska jag ha en stop i skotern :D

Tackar på förhand!

psycho

Välkänd medlem
22 jul 2008
380
1
18
umeå
Sv: Nödstopp aktiv grizzly

När skotern är igång sitter kablarna ihop då, isåfall är det ett ``slutet täningssystem´´ om kablarna inte sitter ihop när skotern är igång så är det ett ``öppet tändnigssystem´´.
Jag tror att arctic har ett ``öppet tändningssystem´´ så det kan nog vara samma på din maskin också, bara att springa ut i garaget och kolla.
Lycka till!

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun

Nja, så lätt är det inte, vette hur kablarna är annars... Men det är en kabel som går in till stoppen och en som går ut... :hmmmm: Och så har jag ingen nödstopp, men vet ni var man kan få tag på en sådan då, har sett hos garage24, men då måste vi till ÅF:en så han kan beställa hem...

Men så här är det med sladdarna, sätter man ihop dem dör motorn, sen startar den inte, men drar man isär dem igen så startar den... Är det ett slutet eller öppet system då? Eller går det att veta alls på det sättet?

psycho

Välkänd medlem
22 jul 2008
380
1
18
umeå

TJÄRHOVETS HEM-YRKE FRITID AB är återförsäljare för duells i haparanda, för dem har säkerhetskontakten som du ska ha.
Och du har ett öppet tänings system.

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun

TJÄRHOVETS HEM-YRKE FRITID AB är återförsäljare för duells i haparanda, för dem har säkerhetskontakten som du ska ha.
Och du har ett öppet tänings system.
Tackar, jag vet vem det är också, han heter Michael Brännström :D Har hämtat en massa grejor till trappern :rolleyes:

Ockelbo 600-2... vad är en klyk? e det en sån där gammal som fanns på gamla arbetsmaskiner eller? Ockelbo-stylarn kallar jag dem, har en sån på Trappern :) Men helst skulle jag vela ha en vanlig med knapp, för vette om en sån där klyk får plats på instument panelen. Men vilken håller mest?

Last edited: