Commander 800 fick 2015 dessa förändringar från 2014:
1. Högre framvagn
2. Nya högre styrspindlar (+12mm), lättare hantering i djupsnö
3. Böjda nedre A-armar med 975mm spårvidd (kommer 2016 i övriga Commander modeller).
4. Nya 2-stegs koppling av övre drevet i växellådan för minskat spel (minskat knackljud vid motorbroms/gaspådrag), gäller alla XU modeller
5. Nya skydd för växellådan och bromsskivan för högre kvalitet och minskad motstånd i lössnö (XU)
6. Längre bakre stötdämpare i PPS och ändrad infästning i och med ny bakre arm av rundjärn (något lättare också), alla Commander och AGT.
7. Ändrad chassieinfästning för bakre armen i PPS (ny design) - bättre prestanda i lössnö.
8. Ny större extra kylare med betydligt kraftigare fläkt samt luftstyrningar för utluften.
Instämmer med Appe i övrigt angående hans inlägg och värmeproblemen i 800:an är borta då den nu klarar kylningen bättre än sina 600:a bröder