nerdrevning?

marber500

Välkänd medlem
2 jul 2009
254
1
16
kalix
tjena vilka drev måste jag byta om jag ska dreva ner min polaris sks 500 efi? tacksam för alla svar:D

Dunlop

Aktiv medlem
6 jul 2009
98
0
6
Luleå
vad är det för skillnad på om man byter stora eller lilla drevet.
Ingen aning, en vild gissning är att du måste dreva ner några extra kuggar om du tar på det stora, fast som sakt en vild gissning x) dreva ner på lilla drevet iställe, blir bäst så

pölaris xcr440

Välkänd medlem
30 apr 2008
474
0
16
umeå
Det funkar precis som på vilken vanlig moped, cykel, cross ja allt med kedja och drev. Om du drevar ner det mindre drevet (det vill säga det övre drevet i detta fall) följden av det blir att den acc snabbare men kommer varva mer och inte ha samma topp hastighet. Drevar du ner det större drevet (det nedre) så blir följden att skoter kommer att bli segare i starten men går fortare och ändrat varvtal som följd!

marber500

Välkänd medlem
2 jul 2009
254
1
16
kalix
okej tänkte dreva ner den 2kugg räcker det? har kört 140km/h med orginal drev men den hastigheten kör man ju sällan.

pölaris xcr440

Välkänd medlem
30 apr 2008
474
0
16
umeå
gör det! ;) dom kan vara lite små j....a att få lös ibland men i med p-bromsen och använd dig av musklerna. Sen med tanke på kedje fronten då det kanske blir ett byta så tänk på hur mycke du spänner kedjan så du inte spänner för mycket! lycka till :D